Wil al jaren voor een wat langere periode naar Midden en Zuid Amerika en nu hoef ik onverwachts 2 maanden niet te werken in November en December dus nu is mn kans!
Nog geen heel concrete plannen maar backpacken van Nigaragua via Costa Rica en Panama naar Colombia trekt me wel. Zou dan graag een weekje mn Spaans wat opkrikken met wat lesjes en dan zonder een al te strak en gehaast plan te gaan reizen.
Ben bijna 30 en heb wel vaker alleen gereisd maar lijkt me toch net wat veiliger (en gezelliger!) om samen te reizen.
ik heb zelf een ticketje naar costa rica geboekt van 20/11 -8/12 en ben van plan om daar rond te trekken (per bus). Een schema heb ik nog niet maar ik start met Tortuguero, en Cahuita maar ook vulkaan Arenal en waarschijnlijk Tamarindo (surflessen-beginneling) staan op het progrmma. Ik ben niet op zoek naar een reismaatje voor de volle 3 weken (omdat ik er zoveel mogelijk voor mezelf wil uithalen) maar vind het wel leuk om een stuk van de reis samen te doen. Of als je in de buurt bent om wat activiteiten samen te doen.
Costa Rica trekt me vooral aan omwille van de natuur. Mijn grootste doel is dan ook om zoveel mogelijk dieren te zien, maar wil toch graag aflsluiten met wat surflessen, snorkelen en relaxen op het strand (waarschijnlijk in Tamarindo omdat de golven daar het best zijn voor een beginnende surfer).
Groetjes,
Evi
by the way: Ben ook bijna 30 en heb ook een beetje ervaring om alleen te reizen.