Reisgenootje voor Costa Rica nov&dec 2011

Hee allemaal,

Ik ben Marit, 21 jaar en studeer in Groningen. Volgend jaar heb ik, door een opgelopen vertraging bij mijn studie, wat maandjes vrij en die wil ik graag benutten door te gaan reizen. Ik ben al in Peru, Indonesië en Beijing geweest vandaar dat ik deze keer Midden-Amerika wel eens aan wil doen.

Zijn er mensen geïnteresseerd om samen met mij een heerlijke actieve en enigszins low-budget trip door Costa Rica en eventueel Panama te maken in de periode november en december. Ik heb nog niet echt een reisplan uitgedacht, ben alleen bij Kilroy langsgeweest om wat opties te bekijken. Maar er ligt nog niks vast dus andere goeie ideeen zijn ook welkom.

Groetjes

marit hi tja wellicht ik ben wel van plan een keer naar die locaties te gaan en misschien nu dus dan wat sneller.wil je wat meer veretellen?
Groet Ce

Oh oeps beetje verlate reactie maar ik zat er zelf aan te denken om eerst 2 weken een cursus Spaans te doen in San Jose aangezien mijn Spaans nihil is en na die 2 weken gewoon maar zien. Zat zelf aan de westkust te denken maar eigenlijk staat er nog niks vast, gewoon een beetje van hostel naar hostel reizen. Eventueel als er genoeg tijd is trek ik door naar Panama en dan terugvliegen naar San Jose.
Heb jij zelf inmiddels als een beetje rondgekeken en plannen gemaakt?
Groetjes

OOooo oke dat is meer een Opa kleindochter reisje dan sorry, ik ben een werkende man van in de 50. En een studente reis is voor mij niet helemaal wat mijn plannen zijn. groet Ce

hoi

ik ben nog aan het kijken waar ik heen wil. Ecuador of costa rica in november. Ik wil ook graag spaans leren maar dan niet in in san jose. Ik zat eerder te denken aan puerto viejo de talamanca. Wat vind je daar van? Ik wil graag 1 of 2 weken en dan daar ook leren surfen. Maar staat verder nog niet echt vast ofzo. Wil eigenlijk gewoon graag spaan leren aan de kust. Waar maakt niet uit en daarna nog wat reizen. Ik ben al wel eens bij manuel antonio geweest en het is wel super mooi daar. Ik dacht vanuit puerto viejo is het misschien ook handig te reizen naar bocas del toro. Ben daar ook wel eens geweest en was toen super leuk :slight_smile: Wat zijn jouw plannen tot nu toe? Ben zelf 28 jaar

Ja ik heb er later ook nog eens over nagedacht en meestal vind ik hoofdsteden toch niet de leukste plekjes om mijn dagen door te brengen dus zat zelf nog even rond te kijken. Eventueel gelijk ergens naar doorreizen en daar dan taalles nemen. Leuke plek aan de kust is niet zo’n slecht idee. Surfen staat ook zeker op het activiteiten lijstje:) Heb al eens eerder een dagje gesurfd dus ik kan zeggen dat ik weet dat ik er nog lang niet ben;)
Verder probeer ik niet te veel te plannen en vast te leggen. Eerst beginnen met een taalles 2 weken denk ik en dan maar verder kijken. Wil van Costa Rica een gedeelte kuststrook meepakken om lekker te genieten maar zeker ook wel een trektocht het woud in maken. Van Panama weet ik het verder nog niet zo, heb ik me eigenlijk ook nog helemaal niet in verdiept dat wil ik ook pas aan het einde van de reis 2 weken doen denk ik. Hoe lang wilde je heen gaan en weet je al wanneer je in november wil?
Ecuador is voor mij trouwens niet echt een optie omdat ik vorig jaar net 3 weken door Peru ben getrokken dus ik wil liever Midden-Amerika wat beter verkennen.

heyy

ik denk dat ik 4 november wil vertrekken en dan voor drie weken. Maar die datum staat nog niet helemaal vast hoor. Kan je al wel een beetje spaans? ik ga voordat ik vertrek eerst een curcus volgen van 10 lessen in nederland en dan wil ik verder leren in costa rica. Heb ooit al wel eens een curcus spaans gedaan in nederland maar dat ben ik al wel weer een beetje vergeten. Welke datum wil jij precies gaan? misschien kunnen we samen de eerste week spaanse les nemen. ik had al wel een leuke site gezien

http://www.costaricalearnspanish.com/ned/school.htm

Wat vind je er van?

groetjes dian

Hallo allemaal,
Kijk eens op internet naar Dominical, Uvita, Corcovado. De Costa Ballena is een bijna vergeten gebied langs de pacific in Costa Rica. Corcovado is nog een van de vijf oer oerwouden in de wereld. Domical is buiten Nederland wereldberoend voor de surf omstandigheden.
Taalopleidingen zijn er te kust en te keur, je moet het alleen even weten waar je ze moet vinden.
Als je meer info wilt stuur dan een mail.

Groet
Hans

Hoi,

ik ga zelf 17 december naar bahia drake toe om van daaruit een tour van 2 dagen door het parque corcovado te doen. zin om mee te gaan?

groetjes elske

Elske wie vraag je?

En Elske voor mij ook belangrijk…wat is je leeftijd…

Hallo Ce,

het was eigenlijk meer een algemene vraag aan de mensen die hier gereageerd hadden, dat was inderdaad niet echt duidelijk. Ik ben zelf 24 jaar en nu bezig met een stage in San José. Ik kan me voorstellen dat je het leeftijdsverschil te groot vindt, voor mijzelf is het geen probleem. Tijdens mijn kerstvakantie (18 december) wil ik vooral veel natuur en dieren zien, daarom wil ik naar Corcovado. Daar lopen niet hele hordes toeristen doorheen en vooral tijdens een overnachting in Sirena Ranger schijnen de dieren tevoorschijn te komen. Laat het me weten als je eventueel mee zou willen.

groetjes Elske

Ik laat je op tijd weten of ik een ticket heb weten te bemachtigen. vertrekdatum is 18 december heb ik goed begrepen, Elske??

Ik wil 18 december op zn vroegst, maar ik kan ook uiterlijk de 20e vertrekken als dat beter uitkomt. Ik ben namelijk van 17 tot 23 december in bahia drake. Ik moet natuurlijk even aan de gids vragen wat er mogelijk is qua data. Het is namelijk wel zo dat de kerstvakantie de meest populaire periode is om Sirena Ranger station te bezoeken en ze hebben maar voor ongeveer 20 man plek. Ik moet dus wel uiterlijk volgende week weten of je kan of niet, dan kan ik de reis boeken bij de gids. Ik weet dat het ongeveer 170 dollar per persoon kost, maar dat kan ook wat meer zijn vanwege het transport per boot naar het park. Ik hoor nog wel van je of het gelukt is met het ticket!
groetjes elske

Hoi Ce,

ik heb in middels al een andere groep gevonden om me aan te sluiten. Succes met je verdere reis!

groetjes elske

oke, fijne reis