Wie gaat er mee? Bestemming Costa Rica!

Buenas tardes!

Het moet er begin 2010 eindelijk van gaan komen: mijn eerste reis die verder reikt dan Europa. Costa Rica zou de bestemming moeten worden. Alhoewel ik ook open sta voor andere landen.

Omdat ik het toch wel spannend vind en alleen ook maar alleen is, zoek ik stiekem een gezellige reisgeno(o)t(e).

Kriebelt het bij jou ook om begin volgend jaar je stoute reisschoenen aan te trekken en durf je het aan om met een prettig gestoord blond meiske van 29 winters jong (tegen die tijd de respectabele leeftijd van 30 bereikt) het avontuur aan te gaan? Meld je dan!

Ik heb er in ieder geval zin in!

Ik ga volgend jaar ook reizen in zuid amerika!! Ik ga 2.5 maand reizen!
Ik vertrek 2 januari naar Buenos Aires… en vanaf daar ???

en 2.5 maand later vertrekt er voor mij een vliegtuig vanuit Lima…
Dus mocht je willen… ofzo… gezellig want alleen is zeker maar alleen…

Hoi s686,

Leuk dat je reageert! Helaas zit het niet in mijn planning om 2,5 maand te gaan reizen. Daar wordt mijn baas niet vrolijk van…en mijn bankrekening evenmin! :wink:

Bovendien wil ik het bij Costa Rica laten…de rest van Zuid- en Midden-Amerika ontdek ik graag een eventuele andere keer.

In ieder geval alvast veel reisplezier gewenst!

Hoi, ik wil wel mee.

Ik wil begin volgend jaar, zeg maart april voor een maandje naar Costa Rica en eventueel Panama.

Ik ben nu een beetje aan inlezen en opzoek naar reisgenoten. Mocht dat niet lukken ben ik ook aan het kijken voor een singles- of groepsreis.

Het liefst ga ik zelf rondreizen door een auto te huren en een tentje mee te nemen, maar ik moet even kijken of dit binnen budget blijft.
En ik spreek nog geen spaans en dat ik toch wel makkelijk. Alhoewel ik laatst een vriendin sprak die ook naar costa rica was geweest zonder spaans te spreken en dat dat ook goed was gegaan.
Bovendien ben ik het nu een beetje aan het leren, dus misschien wordt het nog wat.

Ik zal wat over mijzelf vertellen: 30 jr, geboren en getogen in Noordholland, hoger opgeleid.
Volgens mij ben ik wel OK en hoop dus ook wat van je te horen.

Groetjes, Fred

Hola Sandra,

Ik loop nu stage in Costa Rica en wil ook graag een keer rondreizen, maar om dat nu alleen te doen lijkt me niet zo leuk. Mocht je nog willen komen, ik ben tot 23 februari in het land, spreek spaans en ken alle hotspots. Het nadeel is dat ik maar maximaal 7 dagen achter elkaar vrij mag.
Mocht je interesse hebben mail mij dan: [EMAIL=“ruudwes256@hotmail.com”]ruudwes256@hotmail.com

Groetjes,
Ruud

Hoi Sandra,

Ben je nog steeds van plan om naar Costa Rica te gaan? Ik ga vanaf januari rondreizen door Mexico/Aruba/Costa Rica/Nicaragua/Guatemala/Cuba, en ben als het goed is vanaf half/eind januari een paar weken in Costa Rica. Zou het ook erg leuk vinden om dan een deel samen te reizen. Ben 23 (tegen die tijd 24), afgestudeerd, nu aan het werk om te sparen voor de reis en na mn reis ga ik op zoek naar een baan-baan :wink:
Ik spreek een beetje Spaans maar ben van plan er nog een talencursus tegenaan te gooien in Costa Rica of ergens anders, om mn Spaans zo op een goed niveau te krijgen :slight_smile:

Groetjes,
Annemiek

Hola!
Herkenbaar oproepje: ik vertrek 9 januari naar Costa Rica en Panama, ook voor mij een eerste echte GROTE reis :wereld:, ben net 3 maanden 30 en vind het ook best spannend…

Mijn reisschema staat al vast (grotendeels…):
1e week Turrialba
2e en 3e week Puerto Viejo
dan naar Panama, 1 weekje in Boquete
en de laatste 2 weken op Bocas

Ik reis via “het andere reizen”, kan het je tot nu toe echt aanraden!!
Laat even weten hoe jouw plannen eruit komen te zien, misschien komt het overeen?!

Hi Sandra!

Ik lees net je oproepje op wereldwijzer en zie dat je op zoek bent naar een reisgenootje
naar Costa Rica. Klinkt leuk! Zelf ben ik van plan begin 2010 ook die kant op te gaan, al
gaat mijn voorkeur uit naar bijv. Jamaica of een van de andere Caribische eilanden. Dit vooral omdat ik in deze periode niet lang weg kan van het werk. Hoe lang ben jij van plan te gaan? En heb je inmiddels een reisgenootje gevonden?

Even kort iets over mezelf: ik ben een 28 jarige brunette en accountmanager van beroep. Naast mijn werk doe ik een avondopleiding Spaans. Mijn grote passie is reizen :smiley: Ik heb inmiddels een aantal vinkjes kunnen zetten op mijn lange lijst van places to go… Ik vind het fijn om tijdens het reizen veel verschillende dingen te zien en te ondernemen: cultuur, natuur, strand, terrasje pakken, sportief, winkelen… Als mijn omschrijving past bij het idee voor jouw reis, dan hoor ik graag van je!

Groeten, Anneke

Hoi Sandra,

Ben je nog steeds van plan om naar Costa Rica te gaan? Ik ga vanaf januari rondreizen door Mexico/Aruba/Costa Rica/Nicaragua/Guatemala/Cuba, en ben als het goed is vanaf half/eind januari een paar weken in Costa Rica. Zou het ook erg leuk vinden om dan een deel samen te reizen. Ben 23 (tegen die tijd 24), afgestudeerd, nu aan het werk om te sparen voor de reis en na mn reis ga ik op zoek naar een baan-baan :wink:
Ik spreek een beetje Spaans maar ben van plan er nog een talencursus tegenaan te gooien in Costa Rica of ergens anders, om mn Spaans zo op een goed niveau te krijgen :slight_smile:

Groetjes,
Annemiek

Hola Sandra,

Ik loop nu stage in Costa Rica en wil ook graag een keer rondreizen, maar om dat nu alleen te doen lijkt me niet zo leuk. Mocht je nog willen komen, ik ben tot 23 februari in het land, spreek spaans en ken alle hotspots. Het nadeel is dat ik maar maximaal 7 dagen achter elkaar vrij mag.
Mocht je interesse hebben mail mij dan: [EMAIL=“ruudwes256@hotmail.com”]ruudwes256@hotmail.com

Groetjes,
Ruud

Hoi Bianca, Annemiek en Ruud,

Bedankt voor jullie reacties!
Helaas kan ik wegens omstandigheden pas later in 2010 gaan reizen, dus 9 januari is niet haalbaar!
Heel veel plezier gewenst tijdens jullie reizen en/of stage! Maar dat gaat zeker goed komen!

hoi sandra,
wanneer en hoelang wil je precies gaan? Ik zie het wel zitten, ben juli/augustus beschikbaar en ben 23

Hoi Sandra,

Ik vertrek 21 juni naar Bolivia en reis dan door naar Peru, Ecuador, Galapagos en dan naar Nicaragua en Costa Rica. Ik ben in september in Costa Rica. Weet jij al wanneer je daar naartoe wilt?

Groetjes,

Heleen

Hoi Egjel,

Ik wil rond 12 juli 5 a 6 weken naar costa rica. Het leek mij leuk om daar deels een spaanse studie te volgen op het strand en de overige weken rond te reizen. Ik heb al vrij veel research gedaan en heb al een beetje een idee hoe goedkoop het kan :wink:

Heb jij nog steeds plannen om te gaan?

Groetjes,
Laura