Cost of living in amerika

Mijn vriendin heeft een baan aangeboden gekregen in de US voor een jaar. En nu zou ik graag meewillen. Zijn natuurlijk een hoop haken en ogen en 1 daarvan is: De werkgever betaald onze huur en gas/water/licht en geeft mijn vriendin dan $1000 om alles van te betalen. Wel word ons zeer aangeraden om dan nog een lease auto erbij te nemen voor totaal zo’n $200. We houden dus zo’n $800 over om van te leven.

Als je op de website van het ministerie van agriculture kijkt die hebben een overzicht van wat een average person uitgeeft aan eten en een moderate meal plan komt op zon $600 per 2 personen.

Nu blijft er dus nog $200 over voor non-food zaken als shampoo, wc-papier, (af)wasmiddel, internet, telefoon, tv. is dat te doen?

met andere woorden: Kan je van zo’n 800 dollar p/m met 2 personen op een normaal (met TV/Internet snel genoeg om te kunnen skypen/fatsoenlijk eten en af en toe wat geld overhouden om naar bios/restaurantje te gaan) niveau leven?

Vreemde baan: werkgever betaalt huis, gas en licht en “geeft” haar $1000 in de maand? Dus geen normaal loon? Wat gaat ze doen?

Op welk visum gaat je vriendin? Wordt dat visum door de werkgever geregeld en betaald?

En: als je mee wilt, zul je getrouwd moeten zijn, samenleven wordt soms wel erkend, maar maakt de zaak een stuk moeilijker. Boterbriefje is veel makkelijker.

Natuurlijk hangt het er ook van af waar je heen gaat. New York, NY is een stuk duurder dan Brooklyn (in Iowa, NIET Brooklyn, NY).

Het zal geen vetpot zijn, maar is te doen. Let erop dat je ook nog benzine in de auto moet gooien.

Als je zelf een baantje vindt, zal je een stuk makkelijker kunnen rondkomen.

Een J-2 visum zelf betalen maar werkgever regelt het. Voor de werkzaamheden krijgt ze dan een stipend van $1000.

En zoals ik dus al eerder zei gaat er nog wel wat van die 1000 af en zal het uiteindelijk dan rond de 800 liggen wat we te besteden hebben.

In de New England regio ( northeastern corner of the United States consisting of the six states of Maine, New Hampshire, Vermont, Massachusetts, Rhode Island, and Connecticut)

Blijft de vraag waar precies. Boston zal duurder zijn dan een kleinere plaats meer op het platteland.

En: je mag nog steeds alleen maar mee als je getrouwd bent. En dan zal jij waarschijnlijk niet mogen werken.

Buiten een grote stad zal je inderdaad een auto moeten hebben hoewel in een kleine stad een fiets (eventueel met een elektrische motor) ook te doen zal zijn. Maar je kunt volgens mij een auto leasen voor minder dan $200 in de maand. Misschien genoegen nemen met een wat oudere auto met minder mooie (maar niet echt nodige) dingetjes. Vier wielen en een werkende motor zijn volgens mij genoeg om in je buurt rond te rijden.

Als je in een universiteitsstad komt te wonen, kun je wellicht een abonnement nemen op een “zip car”, het oude witte auto plan in Nederland: je betaalt een bedragje om lid te worden en je huurt dan een auto per uur. Voor als je goedkoop grote hoeveelheden voedsel wilt inslaan bij een goedkoop pakhuis.

Het scheelt dat we natuurlijk nog gewend zijn om op zo’n 1500 euro p/m in nederland te wonen.

Een baantje vinden word natuurlijk vrij lastig op een toeristen visum als ik niet mee mag als dependant

Mijn opmerking was ook eigenlijk bedoeld met de achterliggende gedachte dat je inderdaad een werkvergunning aanvraagt. :wink:

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om als samenwonend stel een partnerwerkvergunning aan te vragen. Je moet aan kunnen tonen dat jullie langere tijd samenwonen in een serieuze relatie (dus niet gewone huisgenoten). Een gezamelijke bankrekening, beiden namen op de electriciteitsrekening, telefoonrekening, etc.