Hi Sylvie,
“Nu heb ik laatst van iemand begrepen dat je voor de woning (per staat afhankelijk natuurlijk) per jaar bijvoorbeeld 2800,00 dollar aan belasting moet betalen. Is dat geld dan een soort of onroerendgoed belasting ?”
We noemen het hier property taxes. De property tax is berekend op de waarde van je huis (je property). De rate (tarief) kan per gemeente/state verschillend zijn.
Zo de hoger de waarde van je huis, de meer property tax per jaar. Een voordeel, het is aftrekbaar van de belasting.
Ik heb net een historisch huis hier gekocht, ze zijn het nu helemaal aan het restoreren van top tot teen, van binnen en buiten + een historisch gast huis. De gemeente hier geeft de eigenaars een belasting korting van 60%, zolang we het huis bijhouden en buitenkant in dezelfde staat houden. Zo dat scheelt ons aardig wat belasting.
Zo de belasting hangt af van verschillende factors.
In Nederland ben ik nu per jaar voor mijn huis inclusief hypotheek en onroerendgoed en waterschap circa 9,000 euro kwijt. En dan heb ik stroom, gas en water nog niet meegerekend.
Zo 9,000.00 Euro = $12,187.00. Dat is $1,016/per maand. De huren hier in de gemeente waar ik woon zijn gemiddeld $1200 voor een 1 kamer appartement, zonder water, electriciteit, en gas. Zo 9,000 Euro per jaar is goedkoop.
Maar moet je horen, je kan het zo duur en goedkoop maken als je wilt. Ik kan je meer detail geven, maar dat moeten we dan maar in prive doen.
Ik zeg tegen allen die de stap willen maken, om je niet af te laten schrikken. Waar een wil is, is een weg… jouw weg. Je moet je huiswerk doen… Amerika is een fantastisch land om in te leven, je kan het maken of breken. Je moet maar denken, een land wordt beoordeeld op het aantal mensen dat hier naar binnen willen komen en het aantal dat een land wil verlaten.
De healthinsurance hier is iets van 230,00 euro per maand, en dan zijn mijn twee kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekerd. Is dat daar ook zo ?
Zo dat is ongeveer $311/maand. Dit kan ook verschillend hier zijn per staat en per health insurance provider. Ik betaal zelf zo’n $400/maand voor ons tweeen, maar heb een hele goede verzekering. We hebben onze eigen familie dokter, deze health provider heeft zijn eigen ziekenhuizen, en apotheek. En heel belangerijk… de service is erg goed en erg persoonlijk.
Hier zijn health insurance net als een service die je krijgt in een winkel… je krijgt een goede service of een slechte service… een goede behandeling of een behandeling van lik me vestje.
Er is een menu van packetten en vele health insurance companies om van te kiezen. Voor iedereen wat afhankelijk van je inkomen.
Gratis en health insurance gaat helaas niet samen, maar ik ze hebben familie packetten waar je van kan kiezen.
In het algemeen moet ik zeggen dat het hier goedkoper leven is dan in Nederland. Maar natuurlijk kan je zo duur maken als je wilt.
New York mooie staat, 4 seizoenen… hier is de www http://www.state.ny.us/ en http://www.nysegov.com/citGuide.cfm?superCat=119 en klik op “Affordable housing”. Ook heel belangerijk is om bekend te zijn met de belastingen (inkomsten belasting, sales en use tax (BTW)etc.) http://www.tax.state.ny.us/.
Je hebt een voordeel dat je neef in Amerika woont, hij kan je zeker helpen en is meer bekend met de lokale wetten, taxes, job opportunities, ect.
Je kan me persoonlijk emailen als je meer vragen hebt.:nod:
:vak02:Peggy