Controle werkvergunningen

Hallo Mel,

De boetes liggen hoog: 2.500 YTL voor werknemer (ongeveer 1400 euro) voor werkgever het dubbele en de terugvluchtkosten voor eigen rekening. Tevens een verbod om 5 jaar te mogen inreizen.

wow oke, bedankt! dat wordt oppassen

zo ver ik weet kan er voordat je naar huis gestuurd wordt, ook nog iets van max 7 dagen cel bij komen??

en die 5 jaar dat je turkije niet meer in mag, gaat dat nog op als Turkije bij de EU komt??? :disgust:

ik werk als miniclub animateur in een hotel, al sinds 2 jaar en dit word mijn derde jaar in hetzelfde hotel, afgelopen winter was mijn werkvisum verlopen, en dat werkvisum was overigens volledig betaald door het hotel, ik hoefde alleen mee te komen naar politiekantoor voor buitenlanders om handtekening te zetten. nu heb ik een verblijfsvergunning en mijn werkvisum is in de aanvraag, vandaag me salaris opgehaald en blijkt dat ze zonder aan mij door te geven een deel van mijn salaris ingehouden hebben, met de vraag waarom komt het erop neer dat ze met dat geld een deel van mijn werkvisum financieren. waarom heeft het hotel de voorgaande keren alles gefinancierd en nu deze keer niet? het werk in turkije betaald al niet veel dus het geld kan ik eigenlijk niet missen bovendien zonder werkvisum op dit moment ben ik ook niet verzekerd. weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen??

Heb je een arbeidsovereenkomst waarin staat dat de visumkosten zouden worden overgenomen door het hotel? Zo niet, dan heb je geen poot om op te staan

Beste Melissa

Een werkvergunning kun je wel vergeten;dat is alleen weggelegd voor buitenlanders die iets doen wat een turk niet kan;grof gezegd;animatie kunnen turken dus ook,en dat ze dan engels/duits spreken is meegenomen,snap dus niet dat ze dat voor je geregeld hebben,heb je dat ooit zwart op wit gezien?Ben je niet in de war met verblijfsvergunning?

Bij een verblijfsvergunning ligt dat anders;kan iedereen aan vragen als je er maar betaald(of hun in jouw geval).

Holland;contract?datwerkt niet tenzij je voor een nederlandse organisatie ter plaatste werkt en ook vanuit nederland betaald wordt.
Dus als je een contract afsluit (wat daar niet voorkomt)met een turks bedrijf,in dit geval het hotel waar de animatie plaatsvind heeft dus geen internationale rechtwaarde.

ik heb dus wel degelijk een werkvisum gekregen, wat is opgenomen in het zogenaamde blauwe boekje, waarin ook mijn eerdere verblijfsvisum staat geregistreerd, dit was mogelijk gemaakt op basis van dansdiploma’s en met mij afgelopen jaar alleen al 10 anderen uit verschillende landen. en inderdaad een contract hebben heeft in turkije absoluut geen waarde, het is puur opgezet als document voor de vreemdelingenpolitie waar zaken in zijn opgenomen die voor de vreemdelingenpolitie van belang zijn. maar vaak in de realiteit niets van klopt.

Hallo,

Weet iemand of het verstandiger is om met een ID kaart te gaan naar Turkije of met een paspoort??
Ik verblijf voor zo’n 7 maanden daar en moet dus een aantal keren naar Rhodos. Is het verstandiger om met een ID kaart te gaan omdat ze dan niet je visum in je paspoort plakken??
Groetjes,

Marije