Tijdens één vakantie twee landen bezoeken ? Waarom niet ?
Als je tijd (en geld) hebt, is het beter een reis naar twéé i.p.v. naar één land landen voor te bereiden en te ondernemen.
Het eerste voordeel dat mij (na het hurricane-seizoen…) te binnenschiet is dat als het heel erg slecht weer in het ene land is, je gewoon langer in het andere blijft…
Ik heb één keer een hurricane meegemaakt; vond het zelf (achteraf) wel een heel interessante belevenis, maar een vakantie als hurricane-watcher plan ik liever zonder bijv. kinderen erbij.
Een ander voordeel is natuurlijk dat je de lange Atlantische oversteek maar een keer hoeft te maken (en te betalen)
Maar bovenstaande redenen zijn uitsluitend om negatieve dingen te voorkomen, zijn er ook argumenten die postieve zaken mogelijk maken?
Natuurlijk, de culturele rijkdom van twee landen is meer dan die van één land, maar men kan ook beter de verschillen zien, niet alleen op cultureel gebied, maar ook op het sociale en economische vlak.
Zijn er nog andere zaken die een combinatie-reis naar Cuba én Guatamale interessant maken? Zo’n vraag moet koren op de molen van Igor zijn. ![]()
Vanuit een ijs- en ijskoud, winderig en besneeuwd (wel heel mooi hoor)Toscane:
Distinti Saluti
Arturo