Combinatie Mekong en Phu Quoc

Van de enorm positieve vibe die anne tjitkse overbrengt over de trip naar de mekong heb ik nog meer zin gekregen om vietnam te onderzoek (prachtige foto lokaties denk ik)

Ik ben gestuit op een trip waarin een combi wordt aangeboden mekong en phu quoc.

Wat is jullie ervaring als jullie deze trip lezen ? of kunnen we beter een trip in saigon boeken en dan losse trips regelen ?
Ik heb geen idee wat de prijzen in vietnam zijn …dus help help

zie voor link hieronder::wereld::vak02:

http://www.enjoytravelvietnam.com/Vietnam-Tour/Phu-Quoc-Island-trip/-Combined-Mekong-Delta-Tour-Phu-Quoc-island-/215/Discovery-Mekong-Delta-Tours-.htm

Hallo,

Ik vind het persoonlijk een hoop geld maar oke als je georganiseerd prettig vind dan zou je het kunnen overwegen. Ik denk dat het goedkoper kan en het regeld als je daar bent. Ik hou zelf totaal niet van georganiseerd dus zal het persoonlijk nooit boeken.
Daarnaast zou ik zelf ook langer op Phu Quoc willen blijven.

Ja we willen ook langer op Phu Quoc blijven, ik zie het meer als een opstap.
Maar ik heb veel aan je antwoord. Ik weet nu dat deze route mogelijk is en ga het proberen te regelen in Saigon als we op 9 maart aankomen.

Als het echt zoveel scheelt dan ben ik daar altijd voor in, in thailand en maleisie hebben we niet anders gedaan.

Bedankt voor je reactie Moira

Ik sluit me helemaal bij Moira aan. Het is veel geld en je bent goedkoper uit als je het ter plekke regelt. De tour die ik heb gedaan, kon in vier dagen (dan slaap je de laatste nacht bij locals).

Ik vind dat de tour die jij op internet hebt gevonden de laatste dagen niet veel toevoegt. Is misschien leuker als je dat zelf op Phu Quoc invult, wat je eigenlijk zelf ook al aangeeft.

Alvast hele fijne reis gewenst en tof dat je naar de Mekong wil!

Groetjes,

Anne

1 like

Hallo Simone,
Ik wijk misschien af van de vorige posters maar hoop dat je onderstaande ook wilt meenemen in je planning.
Ik vind de prijs die op die site staat een zeer reeele prijs. Wanneer je per vliegtuig van Phu Quoc naar Saigon wilt terug keren denk ik dat je veel moeite hebt om een vlucht te krijgen omdat alle vluchten al zo goed als zitten. Vanuit mijn ervaring, heb ongeveer deze route gevolgd afgelopen januari, zie post op 2 februari, is dit zeer populair. Dus zeer waarschijnlijk zit Phu Quoc bomvol.
Ik hoop dat je geluk hebt en deze route met veel plezier kunt afleggen

mvg
Ton.

Hallo,

Je zou ook met de boot van Rach Gia naar Phu Quoc kunnen nemen. Je kunt de vliegticket naar Phu Quoc gewoon via vietnam Airlines boeken. Dus die zou je alvast kunnen regelen als je dat wilt.

Hoi Moira,

Ik heb heb niet geschreven over een vlucht va Saigon naar Phu Quoc, maar over de vlucht van Phu Quob-Saigon
Gezien het reisschema is dit natuurlijk veel logischer,
Ik wou alleen schrijven dat ongeveer alles op dat eiland vol zit tot zeker juli en ook de vluchten.
Dus de tourbureautjes vragen de hoofdprijs als je het op korte termijn wilt boeken, en of het voor hen mogelijk zou zijn.
Mijn advies is daarom ga naar een bureau dat van Saigontourist is en dan heb je nog een kans om voor een reeele prijs op Phu Quoc te komen.

gr
Ton.

Hallo,

Ik heb net via booking.com gekeken in maart en er zijn gewoon hotels beschikbaar in maart 2010 dus volgens mij zal het wel meevallen. Ik ben er zelf ook in maart geweest en had ook niets geboekt ik ben er gewoon naar toe gegaan. Kon gewoon een hotel vinden meerdere zelfs.

Hoi Moira,

Ik heb ook even gekeken op die site en krijg steeds de melding dat er in maart niets beschikbaar is, ook op de ste van Vietnam airlines zijn alle vluchten vol en kun je niet boeken.
Ik ben al 4 keer in maart, 1 x januari, 2 x novenber en 1 x afgelopen januari, op het eiland geweest en elk jaar werd steeds drukker. Op andere sites zoals tripadvisor vragen mensen waar ze nog kunnen boeken.
Helaas is elk antwoord dat je geluk moet hebben.

gr
Ton.

Hallo,

Nou ik heb ze gevonden hoor hier de url http://www.booking.com/searchresults.html?error_url=http%3A%2F%2Fwww.booking.com%2Findex.html%3Fsid%3D8f70571fc2af439e8ad8834f31cb97d8%3B&sid=8f70571fc2af439e8ad8834f31cb97d8&si=ai%2Cco%2Cci%2Cre%2Cdi&ss=Phu+Quoc&checkin_monthday=10&checkin_year_month=2010-3&checkout_monthday=14&checkout_year_month=2010-3
2 hotels om precies te zijn.
Net gekeken op hun website ook gewoon vluchten gevonden hoor in maart voor 762,000 VND ik denk dat het dus gewoon nog mogelijk is.

Nou, Simone, informatie te over :wink:

Moira en Ton, door jullie discussie is er wel veel meer informatie naar boven gekomen. Dus levert de discussie zeker wat op. Ik weet niet hoe jullie er zelf in staan, maar beiden bedankt voor de info.

Ik denk dat als je zekerheid wilt, je van tevoren kunt gaan boeken en wil je op de bonnefooi, dan heb je er kans op dat alles al volgeboekt is. Maar dat zal lang niet op alle plekken in Vietnam zijn.

Het is voor mij een paar jaar geleden dat ik in Vietnam ben geweest en het was toen al duidelijk dat het toerisme zou groeien. Misschien dat het daar aan ligt? Daarnaast had ik een tour geboekt en ging met allerlei bootjes de Mekong over. Als je de volledige tour in Saigon boekt (in de hoop dat je naar Phu Quoc daarmee kan), dan kom je er wel. Simone, het ligt eraan wat je zelf het prettigst vindt. Maar het is zeker allemaal de moeite waard, vind ik.

Succes met alles uitfioleren.

Groetjes,

Anne

Hoi Moira,

Het klopt dat deze 2 hotels nog enkele kamers vrij hebben, maar voor €228 per nacht en €400 per nacht terwijl je eerder poste dat €447 voor de gehele tour wel veel was.
Ik blijf erbij dat je bijna geen goedkoper hotel kunt boeken.

gr
Ton.

Hallo,

Fout ik zie 1 nacht kost bij Indepence hotel 73 euro de bedragen die jij opnoemt waar ik de url voor stuurde is voor totaal 4 nachten volgens mij valt dat dus wel mee. Zo werkt booking.com.
Maar goed ze is eruit en daar gaat het om. Ik zou het persoonlijk alleen wel weten ik zou nooit iets boeken en daar gewoon dingen regelen en op de bonnefooi gaan.
Maar goed dat is net hoe je het reizen het prettigst vind natuurlijk.

Ik vind wel dat je altijd reeel moet zijn en niet altijd moet aanraden op de bonnefooi te gaan, iets wat hier vaker wordt gezworen!
Ik ben zelf op Phu Quoc van een koude kermis thuis gekomen. De leukste accommodaties zitten al snel vol en dan krijg je de “left overs”. Het is verstandig om op sommige plaatsen vooruit te boeken (wat tevens goedkoper kan zijn!). Dit is zeker niet voor alle plaatsen noodzakelijk en als je niet kieskeurig bent… dan kan je inderdaad de gok wagen… echter maart is nog wel hoogseizoen.

Wat ik in eerdere posts al aangaf wel een waarschuwing:
als je met de boot aankomt, probeer van te voren een transfer te regelen of een taxi te bellen (May Linh). Er zijn behoorlijk opdringerige locals met busjes die zelfs taxi’s verjagen en woeker prijzen vragen. Wij werder behoorlijk geintimideerd en onze taxi chauffeur werd bedreigd!

Hallo,

Ik denk dat het er ook wel aan ligt of je naar een hostel gaat of dat je naar 3+ hotel gaat. Als je naar de 3+ hotels gaat ja dan is het soms wel aan te raden om van tevoren te boeken. Maar goed iedereen moet doen wat ie zelfs het prettigs vind is mijn mening. Dit is persoonlijk hoe ik er over denk.

Ik had het niet over 3* hotels.
Ook hostels kunnen vol lopen! Wij hadden juist een leuke op het oog, maar vol geboekt. Achteraf hebben we een prima verblijf in een anders hostel. Ik heb ook het meeste op de bonnefooi gedaan en in het algemeen gaat het goed.

Hallo,

Tuurlijk kan er een hostel vol zijn maar ik denk dat er altijd wel een plek is om te slapen of er moet een speciaal iets zijn zoals een feestdag ofzo ja dan is het altijd overal moeilijk om wat te vinden.

Nou Simone ik hoor graag van je als je terugkomt of het gelukt is. Ik wil eigenlijk ook met ons gezin de combi maken van Mekong en Phu8 Quoc maar wil het ook liever ter plaatse regelen. Wij gaan pas eind juli dus ik heb nog even.

gr. Elma

Ik laat het jullie weten. Bedankt voor alle input !

Wij gaan eind juli naar Mekong en van daar door naar Phu Quoc.
Toch maar alvast geboekt. We willen namelijk graag verblijven in Cassia Cottage.
Nu is juli wel laagseizoen, maar je weet het maar nooit…
Ben wel erg benieuwd hoe het is geweest!

1 like