Ik ben nieuw hier en ben begonnen met het uitzoeken van een vakantie in Indonesie. Vorig jaar met mijn vriendin naar Thailand gegaan en alles zelf uitgezocht en goed bevallen maar nu willen we dus naar Indonesie. Ik zou graag verdeeld over 3 weken het 1 en ander willen bekijken maar ook een gedeelte lekker uitrusten met het liefst een luxe bungalow/villa in de buurt van een strand en/of jungle maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen. We hopen op de wat minder toeristische plekken uit te komen. Als iemand mij in de juiste richting zou kunnen wijzen hoor ik dit graag. Is bali te toeristisch en zo ja, welke plekken raden jullie anders aan?
Koop een Lonely Planet. Lees reisverslagen. Bekijk de reisroutes van organisaties als Sawadee, koning aap en fox. Je hebt dan een idee wat er waar te doen is.
Bali heeft geen echte jungle, als is er wel bos en zijn er aapjes op sommige plekken. Bali heeft een aantap gebieden die heel toeristisch zijn, met name in het zuiden. Maar er zijn ook plekken waar bijna geen toeristen komen.
Indonesie heeft zo’n 17.000 eilanden dus keuze genoeg zou ik zeggen. Je zal eerst moeten bepalen wat je ongeveer wilt.
Wil je vnl. strand (vergelijkbaar met bijv. Koh Samui in Thailand) dan is Bali een goede keuze. Het zuiden van Bali heeft een aantal plaatsen (Kuta, Seminyak en Sanur bijv.) die erg toeristisch zijn dus daar is weinig Indonesie meer te ontdekken (en je kan er gewoon bij Pizzahut, MacDonalds en KFC eten dus als je daar van houdt…). Het Noorden, Oosten en Westen van Bali zijn (veel) minder toeristisch.
Of wil je meer cultuur (bijv. Ramayana ballet, gamelan, Borobudur en Prambanan) dan is (midden) Java een goede keuze.
Voor natuur (jungle etc) kan je op andere eilanden terecht.
Zal maar weer is beginnen met een Lonely Planet, had ik ook voor Thailand gekocht vorig jaar en helpt echt wel. Ik wil niet te veel reizen en het moet een beetje normaal bereikbaar zijn. Ik moet geen dagen onderweg zijn om ergens te komen. Vliegtuig of boot maakt niet zo heel veel uit. Het zou mooi zijn als ik 3 weken in 3 delen kan opdelen en dan steeds ongeveer een week op een bepaalde plek blijven.
De echt toeristische en overvolle plekken probeer ik liever te mijden, eten bij de pizzahut etc doe ik hier niet dus op vakantie al helemaal niet. Het mag natuurlijk wel toeristisch zijn, maar dan wel rustig.