:rolleyes: wie gaat er nog meer een combinatie van landen doen?
Ik ben nu nog bezig met de vraag waarheen en wanneer? Het is best moeilijk omdat ieder land weer iets anders te bieden heeft. Daarom denk ik aan een combinatie van een maand taalcussus in Equador en daarna vrijwilligerswerk in Peru. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze combi? Ik ben erg benieuwd of het goed te doen is.
Ik ben van plan in September te vertrekken zijn er meer mensen die in deze periode gaan? Ik twijfel ook over een gastgezin of hostel. Natuurlijk is het qua taal goed om naar een gastgezin te gaan, maar in een hostel kom je weer veel mensen tegen ook uit verschillende landen. Je moet tijdens je verblijf gewoon zo veel mogelijk spaans spreken. Heeft er iemand ervaring in een hostel/app. je hoort n.m.l. alleen van gastgezinnen?
Even een reactie: Als je niet veel tijd hebt is het echt beter om in 1 land te blijven, beter iets goed zien, dan alles een beetje.
Ik zou niet durven zeggen of Ecuador of Peru gevaarlijker is. Je loopt in beide landen meer de kans zakkenrollers tegen te komen en ik ben een keer met een groep in Quito beroofd, maar in zekere zin was dat zuiver toeval. Ik zou dus niet alléén voor de spaanse les naar Ecuador gaan, het is ook een erg mooi land. En Peru is nou ook weer niet zo verschrikkelijk stabiel op het moment, Toledo heeft zware problemen aan de macht te blijven. Maar als toerist denk ik dat je in beide gevallen prima kunt rondreizen.
Ik heb met mijn (Argentijnse) vrouw een (kleine) talenschool in Bariloche, Argentinië. Zoals je zegt, in een hotel kom je vaak mensen uit verschillende landen tegen, wel gezellig, maar dan schakel je toch vaak over op het Engels. In sommige hostels (de onze bijvoorbeeld) waar we ALLEEN studenten ontvangen, hebben we een soort “huisregel”, alleen maar in het Spaans te spreken. Misschien kun je zoiets zoeken?
Bedankt voor jullie reactie.
Het blijft moeilijk om een keus te maken. Ik ben ook van plan tijdens de talenschool in de weekende rond te reizen en ook na die tijd eerst nog een week reizen voordat ik doorga naar Peru. Wanneer ik niet genoeg kan krijgen van een van de landen kan ik altijd in een vakantie nog terug.
Alrike heb jij al een onderkomen en project geregeld in Peru? Als het rechtstreeks (zonder organisatie) te regelen is ga ik nml zelf een project zoeken. Onderdak kan niet zo moeilijk zijn. Zelfs op internet zie je aanbiedingen. Ik ben dan rond half oktober in Peru dus wie weet zien we elkaar nog.