2,5 maand backpacken Z-Amerika

Hallo! Ik ben een meisje van 20 jaar en ben al eerder alleen gaan backpacken in o.a. Azie. Nu ben ik weer hard aan het studeren maar ben van plan in juni weer voor ong 2,5 maand erop uit te trekken! Ik ben van plan om naar Zuid-Amerika te gaan en dan denk ik Equador en Peru. Ik vroeg me af of het een groot probleem is om alleen rond te reizen terwijl ik de spaanse taal niet beheers. En zijn er misschien mensen met een beetje dezelfde plannen of tips? en kunnen we misschien meeten??

hoop op een reactie!
groetjes! Laura

Hoi

Het is prima rondreizen daar zonder dat je de taal spreekt, al is een beetje basiskennis wel handig. Maar met engels, handen en voeten kom je ook een heel eind.
In je eentje rondreizen is ook no problemo, je zult zowel in ecuador als peru een hoop andere reizigers tegenkomen.

Have fun! Eveline

hoi laura
ik zit nu in ecuador en er zijn inderdaad heel veel mensen hier die alleen zijn!
Ik ook, ik zit in zuid amerika tot eind juli. Ben hier nu 2 weken (in quito) op school om spaans te leren. Ik moet wel zeggen dat het wel leuk is als je een beetje spaans kan! T is zo leuk om te kunnen antwoorden als iemand iets vraagt. In quito zijn trouwens wel veel mensen die engels spreken maar er is mij verteld dat dit niet het geval is in peru enbolivia. Maar natuurlijk kom je er ook uit met handen en voeten!
Misschien ontmoeten we elkaar nog. Als het goed is ga ik rond die tijd ook naar peru! Waar wil jij beginnen met je reis?
groetjes kim

wat leuk dat jullie gereageerd hebben! fijn om te weten dat het geen probleem is om alleen te reizen! En kim, ik weet nog niet precies waar ik begin, ik heb nog niets geboekt, maar misschien dat ik wel in peru begin en dan naar equador doorreis, of andersom! Misschien dat ik je op de hoogte kan houden en we elkaar kunnen treffen als we op dezelfde plek zijn?
groetjes!!

Hallo,

Cool.
ik ga 8 mei naar Quito en ga verder rondtrekken naar peru, bolivia en argentinie.

Hoop dat ik nog andere reizigers tegenkom…

groeten,

Martin
www.wereldrondreis.nl

Hoi Laura,

Ik zit nu al vanaf augustus in Ecuador en heb het uitstekend naar mijn zin. Alleen rondreizen is geen probleem, zeker als je al wat reizervaring hebt. In Ecuador hoef je geen spaans te kennen, maar wanneer je de taal machtig bent kan dit heel veel voordeel opleveren. Ik merk zelf dat ik nu ik de taal kan spreken een hele andere ervaring heb met het reizen. Ik zie veel meer van de mooie culturen die het land te bieden heeft en leg veel makkelijker contact met de mensen in kleine gemeenschappen. Mocht je er nu voor kiezen om in Ecuador te beginnen, dan is Quito een leuk startpunt. De stad heeft veel te bieden voor toeristen. Je kan er ook goed de spaanse taal leren en je reis verder plannen. Voor meer informatie over reizen in Ecuador verwijs ik je graag door naar www.ecuadorreizen.nl of www.ecotrackers.com.
Ecotrackers heeft een spaanse school waar je 1 op 1 lessen kan volgen voor 100 dollar per week, 4 uur per dag. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe snel je de taal dan onder de knie krijgt!

Heel veel plezier tijdens je reis. Mocht je nog vragen hebben, ik ben nog in Quito tot eind juli!

Hasta luego,

Martijn

Ik woon in Noordperu, en ben in het stadje de enige Nederlandse, dus mocht een van jullie onderweg van of naar Ecuador toevallig voorbij Cajamarca komen, kom dan even kletsen bij mij :slight_smile:
www.celendinperu.com

heej, als het goed is ga ik morgen of overmorgen de grens over naar piura!
Als je me verteld waar je precies zit, kan ik misschien wel even langs komen!
groetjes kim

Ik zit in Celendin, dat ligt tussen Cajamarca en Chachapoyas. Veel toeristen die Noordperu bezoeken, gaan Kuelap bekijken, nog niet zo bekende, maar wel erg indrukwekkende ruines, die ook wel het Machu Picchu van Noordperu genoemd worden, en als je vanaf Chiclayo of Trujillo landinwaarts trekt kom je vrijwel altijd bij Cajamarca uit (met heerlijke termaalbaden!) Vanaf Cajamarca richting Chachapoyas kom je langs Celendin.
Een klein nog niet zo bekend stadje, maar wel erg authentiek en traditioneel, een aanrader is de zondagsmarkt, handgemaakte strooien hoeden (sombreros) of de stierenmarkt. Erg typisch Peruaans, en zeker voor de liefhebbers van fotos maken een aanrader!
Wie weet tot binnenkort…

We hebben een goedkope bed and breakfast in Lima, Peru en we krijgen regelmatig jonge alleen reizende vrouwen. In het algemeen is het geen probleem. Als je heel blond bent dan trek je in Lima wel de aandacht en wordt je wel erg vaak nageroepen, aangestaard enz. Wordt als een beetje hinderlijk ervaren maar verder niets. Ana en Hein: [EMAIL=“roomlima@hotmail.com”]roomlima@hotmail.com