2,5 maand backpacken Z-Amerika

Hallo! Ik ben een meisje van 20 jaar en ben al eerder alleen gaan backpacken in o.a. Azie. Nu ben ik weer hard aan het studeren maar ben van plan in juni weer voor ong 2,5 maand erop uit te trekken! Ik ben van plan om naar Zuid-Amerika te gaan en dan denk ik Equador en Peru. Ik vroeg me af of het een groot probleem is om alleen rond te reizen terwijl ik de spaanse taal niet beheers. En zijn er misschien mensen met een beetje dezelfde plannen of tips? en kunnen we misschien meeten??

hoop op een reactie!
groetjes! Laura

Hoi Laura,

Als het goed is zit ik in juni in Ecuador. Ik ben kortgeleden nog in Peru geweest en heb daar een cursus Spaans gevolgd. Het is toch wel makkelijk als je wat Spaans spreekt, want niet overal spreken ze Engels. Nog een voordeel van het volgen van een cursus Spaans is dat je gelijk veel mensen leert kennen met je wie later mogelijk verder kan reizen.

Groetjes,
Carla

hola laura

Ik ben een 22 jarige belg, heb wel al heel wat reiservaring in latijns amerika, maar spreek ook niet erg goed spaans!!!
Op 6 juni vertrek ik in caracas in venezuela richting buenos aires, vanaf 17 juni zit ik voor een 20-tal dagen in colombia.
Daarna reis ik door ecuador, peru, bolivia, Paraguay en argentinie!
Normaal zal ik dus pas rond 6 juli in ecuador zijn, ik weet niet hoe dit binnen jou reisplannen past. Maar mss kunnen we elkaar in peru treffen!!!

groetjes
lieven