Spring Break
De voorjaarsvakantie komt er weer aan. De eerste vakantie periode waarin we mooi weer kunnen verwachten. Vorig jaar was het weer tijd om Mickey Mouse te bezoeken, dus heb ik samen met een vriendin een weekje Orlando geboekt in april. Na een lange reisdag kregen we eindelijk de sleutel van ons appartement. De aardige meneer zei: ga lekker naar het huisje en kom morgen maar terug om alle papieren in te vullen. Het huisje was super, dus laat onze relax week maar beginnen.
De volgende dag begonnen met een uitgebreid ontbijt bij cracker barrel. Dat was ons laatste ontspannen moment. Onderweg naar het kantoor van het appartementen complex werden we van de weg gedrukt door een auto die op het allerlaatste moment de afslag nog nam. Met de schrik in ons lijf gingen we verder. We besloten om te gaan winkelen en reden naar een outlet mall. Eén groot gekkenhuis, eerst in de file staan om op de parkeerplaats te komen. We zagen dat er iemand weg zou gaan en stonden te wachten met het knipperlicht aan, totdat de plek vrij zou komen. De auto rijdt uit te parkeerplaats en op het moment dat ik op trek, komt er een andere auto aan, die onze auto op een haar na mist, en pikt de parkeerplaats in. In de mall is het allemaal niet veel beter. Mensen lopen rond als kip zonder kop. Zo ken ik de Amerikanen helemaal niet. Wat is er aan de hand? In een winkel vraag ik het aan de verkoper.
“Lady, it’s spring break”, is het antwoord. Dan gaan alle studenten toch naar de kust van Florida om vreselijk veel te feesten? Ja en de rest van Amerika gaat naar Disney world en omgeving. In de parken is het een grote chaos. De wachtrijen zijn enorm. De mensen, inclusief personeel, zijn chagrijnig en geïrriteerd. Nog erger, ouders letten niet op hun kinderen. Deze rennen zonder te kijken tegen alles en iedereen op. Het liefste met iets in hun handen wat vlekken maakt op jouw kleding.
In ieder geval een wijze les geleerd. De volgende keer zal ik extra controleren of er speciale dingen zijn als spring break in het voorjaar. Of ik ga naar de kust om te feesten, maar nooit meer naar Disney World.
.