Column: Home sick

Voor het eerst in elf jaar heb ik geen plannen om dit jaar naar Amerika te gaan en het maakt me onrustig. Het idee dat ik dit jaar mijn favoriete bestemming niet ga bezoeken doet een beetje pijn. Het is niet dat ik niet op vakantie ga, want ik kijk naar mijn ingepakte koffer. Over twee dagen ga ik voor het eerst naar Thailand. Ik weet zeker dat ik een fantastische reis ga maken en lovend terug kom, maar toch….!

Dit is absoluut geen klaagzang, maar ik mis Amerika. Ik merk dat ik lang niet zoveel voorpret heb bij naar Thailand gaan als naar Amerika. Is dat omdat ik Amerika zo goed ken en weet wat me te wachten staat? Ik kan me altijd vreselijk verheugen op een ontbijt bij cracker barrel. Hoewel ik al menig supermarkt heb bezocht, is de eerste keer na een lange tijd boodschappen doen toch altijd weer een feest. Alles is aanwezig op 1 plek. Spullen waar ik hier naar vier verschillende winkels moet als ik speciaal recept wil koken, is daar aanwezig. Ook auto rijden is daar zoveel relaxter (afgezien van de grote steden natuurlijk)

Ik lees op internet de plannen van anderen om naar Amerika te gaan en ben toch wel jaloers. Als mensen naar plekken gaan waar ik al ben geweest, denk ik aan wat ze allemaal te zien krijgen. Als mensen naar nieuwe plekken gaan, denk ik: dat wil ik ook nog zien….

Om mijn heimwee te stillen luister ik via internet naar Amerikaanse radio zenders. Ik ga wat vaker boodschappen doen bij de expat winkel en haal mijn favoriete Amerikaanse producten. Ik kook wat vaker Amerikaanse gerechten als meatloaf of pot roast. Ik email mijn vrienden in Amerika wat vaker. Ik kijk naar National Park, America’s best idea. Een zesdelige documentaire serie over de nationale parken en hun geschiedenis en denk: dit jaar misschien niet, maar volgend jaar ga ik weer. Die reis is gepland en dat maakt mij blij.

Wat doe jij, als je net zo’n Amerika freak bent als ik, en je gaat niet? Want ik droom over mijn ice bud, mensen ontmoeten in a small town America town en de natuur. En ik kan wel tips gebruiken om mijn heimwee te stillen tot mei 2012. Help me out….!

1 like

tja, voor 600 euro ben je in de USA, dus wat houd je tegen?
(even van de andere kant bekijken)

Waarom heb je dan Thailand geboekt?

Thailand, 1x en nooit meer? Ff omboeken??:chin:

@martinbrons ik heb Thailand geboekt, omdat van spijs veranderen doet eten. Vrienden overtuigden mij dat er meer te zien is, dan alleen Amerika. Ik had alleen nooit verwacht dat ik Amerika zo zou missen. Hopelijk kan ik nog iemand vinden die later dit jaar mee naar Amerika wil.

@FredjeRN Omboeken gaat niet meer lukken. Ik vertrek morgen. Of Thailand eenmalig is, ga ik je over twee weken vertellen.

In ieder geval een geweldige reis gewenst! Het was eigenlijk als grapje bedoeld, tuurlijk moet je gaan. Veel plezier! :dag:

Hoi Mirjam,
Onze familie is ook verslingerd aan Amerika.
Verleden jaar ook voor het eerst NIET naar Amerika geweest. Oepsie. Wij zijn naar Bali geweest. Heel erg mooi, complete cultuurshock. Dochterlief wil daar echter niet meer naar toe. Wij willen er nog wel een keer naar toe. Dit jaar was er toch weer die vraag: waar gaan wij naar toe Amerika, Bali of iets anders. Tja, gelukkig gaan wij straks in juli weer naar Amerika!!!
Geniet van deze reis, het is totaal anders en niet te vergelijken.
En de volgende keer weer naar Amerika!

Hele fijne reis!

je naamgenootje Mirjam (zal het aan de naam liggen?)

Te grote cultuurshock voor dochterlief?:chin:

Beetje verandering is goed voor een mens, net zoals het voor je gemoedsrust goed is om steeds hetzelfde te zoeken. Wie weet denk je na Thailand: pfffffff, al die jaren verknoeid met reisjes naar Amerika terwijl er zoveel meer te zien is op de wereld.
In Thailand lopen Overigens genoeg Amerikaanse toeristen om te ontmoeten en over Amerika te kletsen. Of om dingen aan uit te leggen. Ik was er tijdens de Super bowl met een Amerikaan die totaal verbijsterd was dat hij het niet op tv kon zien. Wist hij ook niet, dat ongeveer de rest van de wereld geen interesse heeft in American football :slight_smile:

en anders gewoon doorbijten tot je weer naar USA mag.

ja, ze is nogal lang en we waren naar een plaatselijke markt geweest (in het noorden) en daar viel ze met haar lengte op en werd dus nagekeken. Ook dat het vies was en de groente/vis e.d. allemaal op een niet zo hygiënische wijze werd aangeboden, was ietsje teveel van het goede:thumbsdown:.
Tempels vond ze wel mooi, maar ze gaf duidelijk aan: Amerika is mijn land:cheer:

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag terug gekomen uit Thailand en ik heb een fantastische vakantie gehad. Prachtige natuur en tempels. De mensen zijn ontzettend vriendelijk en de titel ´het land van de glimlach´ is niet overdreven. Ik ga zeker nog een terug om het Noorden van Thailand te bezoeken, daar hadden we gewoon te weinig tijd.

Heimwee naar Amerika heb ik nog steeds en hopelijk vind ik een reisgenoot voor september, oktober dit jaar.

Groetjes, Mirjam

Wat leuk om te horen Mirjam! Er is dus toch meer voor jou behalve Amerika!
Maar niet uit het oog uit het hart!

Fijn dat je een fantastische reis hebt gehad. Het is interessant een ander deel van de :wereld: te zien.
Ik hoop dat het je lukt om in september of oktober toch naar Amerika te gaan:zon02::USA:

Wij gaan binnenkort naar Amerika voor onze :vak01: en gaan :vak02:

groetjes
Mirjam

Wat heerlijk dat je zo snel gaat. Ik kan niet anders zeggen dat ik een beetje jaloers ben.

Waar gaan jullie precies heen?

Een hele fijne vakantie gewenst en geniet ervan!

Groetjes, Mirjam

We gaan naar Florida :zon02:
We hebben een villa met zwembad gehuurd en gaan lekker genieten :zon:. Door ziekte kunnen we helaas niet alles doen wat we wilden, maar we mogen in ieder geval op vakantie en het is gelukkig niet de eerste keer dat we er naar toe gaan.
Dus gewoon rustig aan en luieren, lezen, eten, wat kijken, wat shoppen, echt :vak02:

Heerlijk, Florida is goed vertoeven. Inderdaad jammer dat jullie niet alles kunnen doen wat je wilt. Ooit in dezelfde situatie gezeten en toen ook naar Florida geweest. Je bent er in ieder geval lekker uit en naar Amerika gaan is ook een beetje thuis komen. Doet altijd goed.

Have fun!!!