De geboorte van mijn grote liefde!
In 2000 kreeg ik de vraag: ga je mee naar Amerika? Daar moest ik over nadenken, want ik was niet zo een fan van het land, ook al was ik er nog nooit geweest. Uiteindelijk was Mickey Mouse de doorslaggevende factor. Amerika, here I come. Mijn reis bestond uit Disney World, Miami en Los Angeles. Ik had de tijd van mijn leven. Verliefd? Dat niet, maar mijn nieuwsgierigheid was aangewakkerd en ik wilde meer van het land zien.
De eerste kriebels ontstonden bij het aanschouwen van de nationale parken. Bij ieder bezoek aan het land groeide de verliefdheid. In 2005 wist ik het zeker: ik hou van Amerika. Mensen vragen mij waarom ik toch iedere keer weer ga? Dit land heeft alles. Bergen, kust, woestijn, moerassen, regenwoud en het is zo groot. De mensen zijn enorm aardig. Waarom zou je niet gaan? Iedere staat / streek heeft zijn charme. Iedere keer als ik mijn reis boek, raak ik in alle 50 staten. Ik vind het nog steeds net zo spannend als de eerste keer.
Het is meer dan alleen de vakantie zelf. Eerst ga je bepalen waar je precies naar toe wil. Daar kan al weken werk in zitten. Vervolgens het plannen van de route. Wat, waar en hoe lang blijven we daar? Dan zoeken op internet naar tickets, de auto en hotels. Eenmaal geboekt vraag ik bij de desbetreffende staten visitors guides aan via internet (tip) en ga ik Googlen voor bezienswaardigheden voor elke dag van de route naast de geplande dingen. Ik lees reisverslagen van anderen voor leuke tips en trics. Ik lees al mijn reisgidsen nog een keer door, want misschien ben ik iets vergeten.
Na de vakantie gaat de pret nog door. De video’s monteren, de fotoalbums samenstellen. Om vervolgens weer te gaan bepalen waar de volgende reis naar toe gaat….! Ik heb ondertussen twaalf reizen gemaakt en ik ben in 38 staten geweest. Nog twaalf te gaan, waaronder Alaska, Hawaii. Save the best for last! De route voor 2012 is al klaar. Voor dit jaar heb ik nog geen plannen, maar daar gaat zeker verandering in komen. Een jaar zonder een bezoek aan mijn liefste zou mijn hart breken.
.