Eerste keer Amerika (Column)

Gegroet mede USA liefhebbers,
Dit is de eerste column die ik schrijf en het gaat niet zomaar ergens over, nee het gaat over Amerika oftewel de USA. Altijd al heb ik een bijzondere fascinatie gehad voor Amerika, ik weet zelf ook niet hoe dat komt. Mijn eerste reis naar Amerika zal ik nooit vergeten. Ik ben toen samen met mijn vader naar de naar mijn mening DE hoofdstad van de wereld NY City geweest . Het voelde als thuiskomen het begon op zich niet goed want de shuttle die we naar het hotel hadden geregeld bleek na een half uur wachten bij een andere gate te staan, maar goed ik had het er graag voor over want ik was eindelijk in Amerika. Een droom van vele mensen om een keer op Times square te staan of het Vrijheidsbeeld een keer in het echt te kunnen bewonderen . Ik kon het niet geloven. Veel tijd om er bij stil te staan had ik niet want er was zoveel te beleven en te zien. Nu een aantal jaar later na mijn bezoek aan de VS heb ik nog steeds de enorme passie en ben nog steeds een enorme Amerika fanaat. Als mensen mij vragen waarom ik het zo geweldig vind weet ik het niet, alles wat met Amerika te maken heeft spreekt mij aan, de auto’s, het eten, de mensen, Amerikaanse mentaliteit en natuurlijk de trots, you love or you hate the USA, maar je kan het niet ontkennen dat de Amerikanen het trotse volk van de hele wereld zijn in welke stad je ook loopt, overal zie je de Amerikaanse vlag trots wapperen, en geef ze eens ongelijk het is toch een prachtige vlag. Mijn volgende reis staat al gepland in november 2011. Herinnert u zich uw eerste reis naar Amerika noch, viel het tegen of juist mee?

Leon Taal
Amerika columnist.:dag:

2 likes

Ik kan me mijn eerste Amerika ervaring nog goed herinneren…

Een aantal jaren geleden verbleef ik bij een vriendin in Sacramento, California in het najaar, tijdens Halloween. Ik wist dat ze het in de VS uitbundig vierde maar wat ik daar zag was echt bijzonder; de aankleding van de huizen en tuinen was echt prachtig, de tijd die men daar insteekt om alles, en zichzelf zo op te dossen!

We zijn toen met een vriendengroep naar een Halloween kostuum contest geweest. Een vriendin van me had ook nog gewonnen!

Al met al was het zeker een onvergetelijke ervaring.

1 like

Ik ben nu in Amerika voor de eerste keer(op moment van schrijven in San Francisco).

Ik ben een aantal dagen in New York geweest en ik kan me helemaal vinden in jou woorden. Ik ben samen met mijn vriendin naar de top of thé rock geweest.
Ik heb daar letterlijk 1 uur boven gestaan kijken naar al die lampjes en je kon ook nog een gedeelte van Times Square zien. In eerste instantie was ik bang dat Amerika mij tegen zou vallen, omdat ik er zo’n hoge verwachting van had. Dit is absoluut niet het geval, wat een mooi land!

1 like

Herinnert u zich uw eerste reis naar Amerika noch, viel het tegen of juist mee?

Slecht twee negatieve keuzes ? :frowning:

Mijn eerste reis was fantastisch. Dat was een dikke 25 jaar geleden en de route (met uto en greyhound) was ongeveer als volgt.

JFK - New York City - Niagara Falls - Canada - Cleveland - Chicago - Des Moines - Salt Lake City

  • San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - Grand Canyon - Las Vegas - Phoenos - El Paso - New Orleans - Miami - Key West - New York City

Ik ga nog steeds een aantal keren per jaar en heb er inmiddels een fantastische groep familie, vrienden en kennisen.

Inmiddels ben ik er ook achter dat de kleine dorpen , en niet de bekende steden aan de Oost en West kust, het echte America is dat mij aanspreekt. Ik kan dus een ieder aanraden niet de weg te volgen die alle toeristen als volgen, en niet de steden te bezoeken, maar met een huur auto naar andere gebieden te gaan. Dat is vaak lastiger als toerist, want in dorpen vind je niet een gespreid bedje als tourist. Maar het is m.i. DE manier Amerika en de Amerikanen te leren kennen.