Column 42: Als een kind in een snoepwinkel

Als een kind in een snoepwinkel

Soms kom je dingen tegen die je niet verwacht. Soms gebeurt dat op plekken waar je dat het minst verwacht en waar je dat wellicht liever ook niet te veel tegen wilt komen. Maar als het dan toch gebeurt, kan het soms nog heel leuk zijn. Dat overkwam mij afgelopen weekend bij een bezoekje aan een vriendin, die onverwacht dichtbij op vakantie bleek te zijn.

Het was sowieso al heel leuk die vriendin hier in mijn wereld te ontmoeten. Haar moeder en grootmoeder overwinteren altijd in Spanje, tot voor kort was dat op Tenerife. Inmiddels doen ze dat in Torremolinos, wat op 2 uur rijden van Jerez ligt, dus een bezoekje kon niet ontbreken. Het is een heerlijke tocht langs de kust, waarbij een vakantiegevoel duidelijk aanwezig is. Daar zorgen de prachtige zee, de zon en de palmbomen langs de weg wel voor.

Mijn vriendin en haar familie zijn van Indonische afkomst, dus als lunch kregen we een overheerlijke indonesische tafel voorgeschoteld. Ik had mijn lief er al wel voor gewaarschuwd dat het enigszins pittig kon zijn, want dat zijn Spanjaarden absoluut niet gewend. Gelukkig viel het nog wel mee. Na dit verrukkelijke middagmaal wandelden we even door hun gedeelte van Torremolinos en het Nederlands vliegt je om de oren. Plots zaten we, fysiek gezien dan nog in Spanje, maar voor de rest was het helemaal Nederland. Tot mijn verrassings zelfs tot en met Nederlandse supermarkt!

Nu ben ik een grote voorstander van eten wat de pot schaft, maar er zijn toch altijd wel wat dingetjes die ik, nu ik ze niet meer dagelijks kan gebruiken, graag af en toe uit Nederland meeneem. Ineens stond dat gewoon allemaal voor mijn neus: pannenkoekbeslag, pindakaas, hagelslag, conimex sausen, erwtensoep, kaas, roosvicee, zelfs kroketten en fikandellen! Ik voelde me werkelijk als een kind in een snoepwinkel en kon het niet laten om lekker wat in te slaan.

Geloof me, ik ben echt heel blij hier in Spanje te wonen en voel me ook helemaal thuis, maar toch is het prettig om te weten, dat deze winkel hier in de buurt is. Zeker ook, omdat ik dit soort spullen dus van nu af aan niet meer in mijn koffer hoef te proppen. Een hele geruststelling voor het gewicht van mijn bagage!

Liefs,
Carolina

Hee hoi,
Altijd gezellig om je verhalen te lezen :nod:. Ik weet het nog zo goed, ik wilde zo graag lekkere thee drinken, maar de menta enzo had ik wel een beetje gezien. Toen zag ik opeens in El Corte Ingles PICKWICK thee staan, allerlei lekkere smaken… ik heb toen echt een hele lading ingeslagen.

Waar je ook heen gaat ter wereld, je zult altijd waarde hechten aan dit soort kleine dingetjes.

Groetjes!

Yeps, heb je helemaal gelijk in Babs! Was dus ook erg blij om deze winkel te vinden. Heb daar echt rondgelopen van “oooh, kijk! ze hebben ook dit!”, iedereen moest super lachen hahaha! :smiley: Kan ze geen ongelijk geven!

Overigens, voor wie geïnteresseerd is, het gaat om deze winkel: [EMAIL=“hetkruideniertje@hotmail.com”]Het Kruideniertje, Carihuela Park-Palace te Torremolinos. Ingang via het hotel, aan het hek zit een bel.