Hoi ik ben een jonge vrouw van 30 jaar en woon sinds 6 jaar in Pineda de Mar (Barcelona) (Costa Brava). Nu zou ik het erg leuk vinden om in contact te komen met Nederlanders die daar ook in de buurt wonen. Het liefst wil ik in contact komen met vrouwen die net zoals ik met een spaanse vriend samen wonen. Lijkt me erg gezellig om te winkelen, strand te gaan en gezellig iets te drinken samen.
Mijn naam is Valerie, ik ben 20 jaar jong. Ik (en mijn ouders) hebben het plan om dit jaar naar Spanje te verhuizen. Dezelfde omgeving waar jij woont. Over twee weken gaan zij naar Calella om een beetje rond te kijken in de buurt. Sinds een aantal jaar kom ik twee keer per jaar in Calella, ik ben m’n hart verloren aan die omgeving. Daarom ben ik erg benieuwd naar jouw ervaringen. Was het moeilijk om je aan te passen, en je hebt een Spaanse vriend begrijp ik. Hoe is dat allemaal gegaan. Ik hoop van je te horen!
Hoi ff off-topic hoe word in spanje een nagelstyliste genoemd?
Ben er hier 1 in NL, maar zit er over te twijfelen om aan de costa brava voor mezelf te beginnen
Ik ben Carolina, 28 jaar en woon in Jerez de la Frontera, Andalusia. Dat is niet erg bij je naast de deur, dus winkelen, naar het strand gaan en gezellig iets drinken samen wordt wat lastig, maar misschien toch leuk om contact te hebben/houden?
Mocht je ooit naar Jerez op vakantie willen komen, dan leid ik je hier graag rond!
He leuk hoe bevalt het je daar? Hoe lang woon je al in Spanje? Ik nu inmiddels al 6 jaar en heb het hartstikke goed naar mijn zin! Ben je getrouwd/Vriend (Nederlands/Spaans) hihihihi wel leuk om te weten. Mijn vriend is Spaans en komt uit Palencia. Over een weekje gaan we wat door Spanje rijden om wat dorpjes te verkennen. Het seizoen begint bij ons eind Maart dus dan kunnen we voorlopig geen vakantie nemen. Misschien leuk om even bij je langs te komen. Maar volgens mij is dat best een eindje rijden van BCN naar jullie?? Maar vertel eens… ben je aan het werk en wat doe je precies. Ik werk als receptioniste in een 4-sterrenhotel mijn vriend achter de bar maar wel in een ander hotel 5 minuten van elkaar. Nou leuk om contact te houden.
Groetjes, Nani
Ik woon nu een klein jaar in Spanje en ja, Jerez de la Frontera is een behoorlijk eindje rijden vanaf Barna! Maar het vliegtuig is een optie!
Ik heb geen relatie, maar wel werk haha! Ik werk als gids in een sherrybodega. Erg leuk werk, waarmee ik mijn Engels, Duits en ook Nederlands op peil kan houden.
Ik woon hier dus nog maar heel kort, maar heb wel de intentie om te blijven. Het is echt heerlijk wonen hier! Jerez is een super leuk stadje, ligt dicht bij een grote stad (Sevilla) en ook dicht bij de zee. Ideaal! Daarbij vind ik de mensen in Andalusië erg vriendelijk, warm en hartelijk!
Zou best wel een keer willen ruilen en toeristen over een bodega begeleiden ipv reizen begeleiden; met een kudde toeristen van Medan naar Bali busje in busje uit