Mijn vriend en ik willen in de zomer naar Torremolinos gaan, hotel Sol Principe. Nu hoor ik van iedereen dat er niks meer te doen is daar… Cafe’s liggen leeg en restaurants zijn met tl-licht en de obers kijken op je vingers om je zo snel mogelijk weg te hebben… Er is niks te winkelen, alleen de stranden zijn mooi. Klopt dit? Want dan kunnen we misschien beter naar een andere plek gaan… Callela was onze tweede keus, maar dat leek me juist zo’n jongerenplaats en een beetje vieze stad (hoor ik zeggen).
Wij waren in September 2004 in Torremolinos geweest en toen was het er zeker weten, nog zeer levendig en gezellig druk. Het centrum is groot met heel veel mooie winkels. Ook de bekende, die je hier hebt, zoals Zara enzo.
Iedere avond staan er marktkraampjes met van alles en nog wat langs de boulevard en is het gezellig toeven in de vele restaurantjes aan de boulevard.
Wij zaten in appart/hotel Bajandillo, aan de boulevard en tegenover het strand. Ideaal! Als je naar het centrum wou, moest je wel klimmen of je kon met een lift, die er speciaal voor aangelegd is, om de mensen naar boven te brengen. (Tegen betaling)
Ook lag het plaatsje Cariuela om de hoek, waar de meeste Nederlanders verblijven en ook een grote disco is. Wij zijn ook nog met de trein naar Fuengirola geweest en hebben een bezoek gebracht aan Marbella. Allemaal in de buurt en de moeite waard.
Calella zijn wij ook meerdere malen geweest en vind ik eerlijk gezegd, meer geschikt voor jongelui. Ik weet niet wat jullie bedoeling is! Calella is wel gezellig, maar is inderdaad een beetje benauwend met zijn lange smalle straatjes, waar zich de meeste winkels en barretjes bevinden. Kijk anders ook eens even voor Malgrat de Mar. Ook heel gezellig en voor jong en oud!
Bedankt voor je reactie. We zijn inderdaad niet op zoek naar een jongerenvakantie, maar gewoon lekker zon, zee en strand en winkeltjes, restaurantjes enz. We waren van plan Sol Principe te boeken, ken je dat hotel toevallig? Is Torremolinos over het algemeen duur?
Nou dan zit je in Torremolinos helemaal goed! Alles wat jij wil, is daar!
Over het hotel kan ik je helaas niets zeggen. Ik ken het niet. Het zal vast en zeker bij ons hotel in de buurt hebben gelegen, aangezien Sol Principe ook aan het Bajondillostrand ligt, las ik ergens.
Je kunt natuurlijk ook even op www.reiswijzer.nl kijken, als je dat al niet gadaan hebt. Er staan een paar reactie’s op, zag ik. Over het algemaan wel goed, zo te zien. Ook had ik even gekeken bij een touroperator naar Sol Principe. Lijkt me erg leuk met kleine kinderen, maar die hebben wij niet meer thuis.
Nee, Torrmolinos is beslist niets duurder dan elders in Spanje. Je heb zoveel keus aan restaurantjes en barretjes. Wij zaten dus in een appartement en gingen meestal zo voor, tussen de € 8 en € 12 p.p. uit eten. Overal staan van die borden buiten met menu’s en prijzen.
Waar het wel duur was, is Marbella. We gingen met de hostess naar de Havana bar aan de haven met al die luxe jachten en daar kostte een cola toen al € 4 en een pilsje € 6. We kregen wel een cocktail gratis. Gelukkig had de hostess het ons van te voren verteld van die prijzen, dus na die ene cocktail en een colaatje, gauw weg wezen.
Ik vind dat altijd wel lachen, want dit geeft een normaal mens er toch niet voor uit? Maarja, het is vakantie en zo vaak kom je nu ook weer niet in Marbella. Tenminste ik niet! Dus een keertje gek doen, moet kunnen toch?
Ja daar heb je gelijk in, moet inderdaad kunnen :).
We hebben in ieder geval de knoop doorgehakt en gaan naar Torremolinos. Welk hotel is nog niet helemaal zeker, het wordt of Sol Principe of RIU Nautilus… In ieder geval bedankt voor je reactie.
En de site van reiswijzer is inderdaad erg goed, je kunt er enorm veel reacties vinden en zo ga je altijd een beetje voorbereid op reis :).