Hallo iedereen,
ik ga dit jaar voor het eerst naar spanje op vakantie.
En mijn reis brengt mij naar Torremolinos in het hotel Riu Belplaya.
Heeft er iemand ervaring met dit hotel en kan er mij iemand tips geven over wat ik zeker moet bezoeken of
doen in Torremolinos en omgeving?
Dagtripje Gibraltar! Is goed te doen vanuit Torremolinos en een unieke ervaring! Als je dat leuk lijkt kan ik je wel wat aanvullende informatie toesturen. Ook Malaga is goed bereikbaar, waar je bijvoorbeeld Castillo de Gibralfaro en het Alcazaba kunt bezoeken. Torremolinos zelf is ook een leuk plaatsje, het heeft een heerlijk strand en er zijn veel uitgaansgelegenheden. Kortom, er is genoeg te doen!
Sorry, dit zijn dingen die moeilijk te vatten zijn: iemand heeft al beslist of heeft zijn verblijf gereserveerd en vraagt zich dan pas af: “wat is hier te doen, waar kan ik naar toe, … “. Opzoekwerk doe je toch vooraf of een bepaalde regio je zou kunnen aanspreken als vakantieplek en niet na dat alles beslist is of gereserveerd werd.
Volgende keer beter : ideeën opdoen, informeren en pas dan zou ik beslissen.
Een aantal mogelijkheden :
-Hou je van zon, strand, zee en drukte dan is Torremolinos the place to be.
-Proef van de eenvoudig geroosterde visjes (soort grote sardienen) met een schijfje citroen, wat brood en een glaasje wijn.
-Te voet, fiets huren of gewoon met de bus naar La Carihuela en verder….La Carihuela was een oud vissersplaatsje, eigenlijk een wijk van Torremolinos. Er blijven slechts enkele mooie plekjes in die oude wijk, nl. achter de strandboulevard in een verkeersvrije straat staan lage, kleine rijhuisjes van de vissersfamilies. Verder is het een aaneenschakeling van winkeltjes, pubs, tapasbars, …. Hotels en strandbars hebben het plaatsje veroverd maar je kan er nog altijd heerlijk vis gaan eten.
-Vanuit Torremolinos gewoon met de bus naar Malaga.
-Op uitstap naar dorpjes als Arroyo de la Miel, Mijas (bergdorpje).
-Per huurauto of georganiseerde busuitstap kan je naar de grotten van Nerja “Cuevas de Nerja” en Almunecar, Granada en het Alhambra, Coin, Ronda, …
-Een blitzbezoek aan Sevilla of Cordoba , “Los Pueblos Blancos” (=de witte dorpjes) maar dan doe je veel kms heen & terug om slechts even te snuiven van deze steden of dorpjes.
Bijwonen van een flamencoshow : typische muziek, dans en authentieke kledij. Veel shows worden voor toeristen opgevoerd. Informeer en zoek eerder locaties waar de lokale bevolking naar dergelijke shows gaat dat is proeven van het échte Andalusië.
De receptionisten van het hotel kunnen je eveneens tips geven i.v.m. excursies, enz… Trouwens in elk hotel aan de Costa del Sol is er wel een hoekje met allerlei toeristische info voor uitstappen , restaurants, bars, … maar ook gebundelde praktische info met allerlei adressen en telefoonnummers : taxi, tandarts, dokter, banken, postkantoor, …