Droomhuis gekocht in Spanje

Hola allemaal, wij zijn 6 jaar geleden verhuisd naar Spanje​:ceuta_and_melilla:, (Torrevieja) met onze toen jonge (4 en 7) kinderen. We hebben onze hele emigratie gefilmd en hebben dit geplaatst op ons YouTube kanaal ONTSPANJE. We geven hier veel tips over emigreren en over deze omgeving. Nu alweer 6 jaar later hebben we ons droomhuis gekocht​:smiling_face_with_three_hearts: en vloggen we nog steeds af en toe over ons leven in hier, leuke uitjes en natuurlijk de prachtige natuur​:palm_tree::flamingo:.
Je kan GRATIS abonnee worden als je het leuk vindt. https://youtube.com/@Ontspanje
Zonnige☀️ groetjes Anna

3 likes

Leuk kanaal! En leuke trailer ook :slight_smile:

2 likes

Mooi avaontuur :slight_smile: Dus geen heimwee naar Nederland?

1 like

Top!
Ik ga het allemaal binnenkort even op mijn gemakje bekijken, dankjewel!

1 like

Dankjewel Jeroen

Leuk, veel kijkplezier alvast. Groetjes

Neee nul eigenlijk

Hola Anna,

Heb net even snel een aantal videos bekeken en een eerste indruk te krijgen.
Altijd interessant om ervaringen van Nederlanders in Spanje te lezen / zien.
Er rijzen dan ook gelijk een aantal vragen (die waarschijnlijk in 1 van de vele videos wordt beantwoord):
Waarom Torrevieja?
Voelen jullie je geintegreerd of zijn jullie nog steeds de Nederlandse guiris?
Hoe is jullie Spaans (jullie kinderen spreken het ongetwijfeld vloeiend!)?

Ter info: ik woon al bijna 26 jaar in Sevilla en in totaal 33 jaar in Spanje (Mallorca, Menorca, Islas Canarias) met een tussenperiode van 3 jaar in NL, getrouwd met een Sevillaanse en heb 2 dochters die alleen een paar Nederlandse woorden kennen: pindakaas, hagelslag en pannekoeken :smiley:

2 likes

Hoi (ik weet uw naam niet)

Wat leuk dat u ook al zo lang in Spanje woont en zelfs bent getrouwd en kinderen hier hebt. Leuk dat u wat filmpjes van ons gekeken hebt. Wij zijn geëmigreerd als stel met kinderen dus het in burgeren is dan toch anders. Wij trekken ook hier wel op met andere NLse geëmigreerde stellen. Toch voelen we ons wel welkom hier maar dat is ook omdat Torrevieja een heel erg internationale stad is. Het is hier echt een goede mix tussen spanjaarden en noord europeanen en andere landen. Bij onze kinderen in de klas zitten echt kinderen uit de hele wereld. Het is dus helemaal niet raar ofzo. Onze kinderen spreken al heel goed Spaans. Ik ook redelijk goed. Afgelopen jaar B1 examane gehaald. Ik ga naar school alleen mijn man spreekt het niet echt. Helaas. Veel plezier nog met het kijken van onze filmpjes. Groetjes

2 likes