Column 21: Vrijgezellenfeest

Vrijgezellenfeest

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste Spaanse vrijgezellenfeestje gehad. Nu moet ik eerlijk bekennen dat dit mijn allereerste vrijgezellenfeestje EVER was! En ja, het was zeker een erg geslaagd feestje. Evenals de bruiloft zelf vindt dit ook op zaterdagavond plaats. Dat is hier toch echt de meest favoriete avond voor bijzondere gelegenheden.

Wat me hier opviel, is dat het de “novia” (wat normaal gesproken vriendin betekent, maar in dit geval ook bruid en aanstaande bruid) zelf is die het organiseert. Dat verbaasde mij enigszins, want ik heb in Nederland juist het idee, dat afgezien van de datum, de aanstaande bruid (evenals de bruidegom uiteraard, maar die zal ik verder voor het gemak niet noemen) voor het vrijgezellenfeest helemaal niets regelt. Nu kan ik me vergissen, maar dat lijkt mij ook wel logisch, dat juist je vriendinnen jouw laatste avondje als vrijgezel regelen. Maar goed, hier dus niet.

We zijn gezellig wat gaan eten, waarna we uiteraard ook op deze avond een inmiddels zo vertrouwde botellon hebben gehouden. Dat was nog wel grappig, want dan moet je diezelfde avond nog even op zoek naar een plaats waar je de meegebrachte flessen rum kan leegdrinken. Uiteraard gaat dat gewoon met de auto, daar nemen ze het hier in Spanje niet zo nauw mee, ondanks de strenge politiecontroles die toch regelmatig plaatsvinden, zeker na invoering van het nieuwe puntensysteem.

Om 01.00 uur zou de hier werkelijk enorm populaire “BOYS” opengaan en daar gingen we dus zo rond half 2 naartoe (eerst moest de rum leeg). Ik was nog nooit in zo’n bar geweest, logisch, want ze zijn er speciaal voor vrijgezellenfeesten, een bar met halfontbloot mannelijk personeel voor de bediening en daardoor dus alleen maar vrouwelijke klanten. Niet mijn toko moet ik bekennen, teveel vrouwen naar mijn zin, maar we hebben ons uitstekend vermaakt. Zeker toen onze aanstaande bruid op het podium bij een showtje belandde, hilarisch!

Toen de “BOYS” sloot verplaatste het feest zich naar de dichtstbijzijnde discotheek. Berbeber is werkelijk een prachtige tent, met twee bar gedeeltes, een terras en twee discotheekzalen. Dat alles in Moorse stijl geeft het gewoon een schitterende sfeer. Daar nog lekker tot de kleine uurtjes gedanst, waarna iedereen z’n eigen weg weer kon gaan.

Nu ben ik uiteraard erg benieuwd naar de bruiloft zelf. Wat ik begrepen heb, zal het een echte flamenco bruiloft worden, met veel dans en zang. Dit zal in september gaan plaatsvinden. Ik heb er echt super veel zin in en kijk er nu al naar uit!

Veel liefs,
Carolina