Colombia,thailand in wording

Hallo,net terug van Colombia,was het leuk ja,was het overroepen,ja.Even op een rij,Bogota,koud,regen,massa verkeer.Medellin,ok maar hectisch verkeer,goeie free tour en escobar tour.Santa Marta,playa blanca een lachertje,ga niet.Palomino,ok relax maar barst stilaan uit zijn voegen,toeristenstad maken Thailandsgewijs alles kapot.Cartagena,massa toerisme,goed voor 1 dag.Ben in Nicaragua geweest,100 maal beter,Botswana ,1000 maal beter.Sorry voor het pessimisme maar dit was voor mij een doorsnee reis geen hoogvlieger waar iedereen zo mee opschept.

Ik geef je zeker gelijk in een hoop dingen :slight_smile: Ik maak me ook weleens zorgen hierom moet ik eerlijk zeggen. Toerisme maakt helaas veel kapot, maar voor de bevolking betekent het ook vaak groei en een beter leven. Cartagena, Tayrona en Salento bijvoorbeeld zitten bomvol toeristen en dat is jammer. Ik vermijd deze plekken ook absoluut in het hoogseizoen, dat is gewoon niet leuk meer. Bogotá is echt een hele leuke stad, waar bijna geen toeristen zijn. Ik woon hier meer dan 2 jaar en zie bijna nooit een toerist, behalve natuurlijk als ik naar La Candelaria ga. Dat is meteen het hele probleem: toeristen gaan in Colombia echt allemaal naar precies dezelfde plekken toe, buiten de gebaande paden is op één of andere manier niet populair. Bijna iedereen maakt precies hetzelfde rondje. De off the beaten track plekken die ik op mijn website laat zien (www.besabine.com), en er zijn er nog veel meer natuurlijk, die kennen bijna geen toerisme. Op veel plekken in Colombia hebben mensen nog nooit buitenlanders gezien. Er zijn geen hotels en de wegen er naartoe zijn slecht. Maar dan leer je wel het echte Colombia kennen. Dus ja, als je de gebruikelijke route neemt, dan kom je terecht in veel toerisme, maar dit gaat echt maar om een paar plekken. Wijk je daar vanaf? Dan vind je een één en al authentiek land!

Bedankt voor je eerlijke mening,het zal mij echter niet meer doen terugkeren naar Colombia.Heb al veel mooiere landen gezien en vindt het echt overroepen.Dat iedereen dezelfde route volgt,akkoord.In thailand ,heb ik de Isaan streek gedaan,geen kat te zien,geen toerist,maar er was dan ook niks.Geloof me vrij,zoals de zaken nu lopen herken je je land binnen 5 jaar niet meer.
Mijn hart ligt meer in Afrika.Toch warme of liever ijskoude groeten uit Belgie.

Graag gedaan :slight_smile: Ik zie nu al enorm veel verschillen met 3 jaar geleden. Het toerisme heeft in 2 jaar tijd ofzo echt een grote vlucht gemaakt. Soms wel moeilijk om te zien hoor. Maar zolang de meeste reizigers op de toeristen-route blijven, kunnen wij tenminste lekker rustig genieten buiten de gebaande paden (waar je vaak de mooiste plekken vindt) haha :smiley: Ik houd zelf echt van Colombia, maar ik begrijp goed dat je teleurgesteld was. Ik denk dat als ik als reiziger voor het eerst in Colombia was gekomen en de gebruikelijke route had gedaan ik er misschien wel net zo over had gedacht. Zelf ging ik namelijk ook altijd op reis naar plekken die juist niet veel bezocht worden door toeristen. Ik zou ook graag meer willen zien van Afrika. Vroeger was dat altijd mijn droom. Ben ooit 3 maanden in Ghana geweest, dat was behoorlijk afzien maar écht heel gaaf. Ook warme groeten uit het vooralsnog droge Bogotá!

Bewaking,dit is mijn laatste reply en wil eindigen in schoonheid.Mooie tors gemaakt in Medellin,genoten van de surflessen in Palomino,goede free tour in Cartagena.Tuben in Palomino was echt ok.Musea Bogota,vooral Botero en Police museum,echt goed.Bezoek met hostelgids indianen toeristenoord very ok.Weg uit de koude en regen van Belgie is al de voornaamste reden,maar Colombia op de tweede beste bestemming zetten door lonely planet,de serie narcos met wijlen Pablo zal volgens mij in de komende jaren geen goed doen aan Colombia.Mensen Thailand bvb waren 15 jaar geleden supervriendelijk,nu baal ik van dit mooie land.Hopelijk in de toekomst een rustig en mooi Colombia toegewenst!