Ik vond de Colca Canyon ook heel indrukwekkend, zo groen en diep, en ook heel gaaf om condors te zien. Net een soort levende zweefvliegtuigjes! Wij zagen er drie, maar sommige dagen zijn ze niet te zien dus je moet wel een beetje geluk hebben.
Wat ik ook leuk en lekker vond was dat wij de hot spring bezochten in Chivay, dat is een zwembad met heet mineraalwater recht uit een bron in de bergen. Mmmmmm. (Dat zat bij het tweedaagse tourtje in.)
Als ik jullie was zou ik eerst even afwachten in Arequipa of & hoe de hoogteziekte zich ontwikkelt. Als het meevalt kun je best doorreizen naar de hoger gelegen Colca Canyon, maar anders kun je beter nog wat dagen blijven en wennen. Arequipa kan een goeie tussenstop zijn om te wennen en ook later minder moeite te hebben met de hoogte waarop de Inca Trail zich bevindt (minder moeite dan wanneer je direct van zee/jungle niveau naar Cusco vliegt).
Als de jungle je heel erg trekt, is Manu volgens mij best een goeie keus, dat schijnt nog best onaangetast te zijn. Maar duur om te bereiken. Ik ben bij Puerto Maldonado in de buurt naar de jungle geweest, Tambopata reserve. Ik vond dat al wel heel tof maar je schijnt meer dieren te zien in Manu.
Ik denk wel dat Evelyn gelijk heeft dat veel jungles op de wereld best wel op elkaar lijken, al zullen er wel net andere beesten leven maar die krijg je meestal amper te zien… het is toch vooral een heel vochtig bos met een hoop geluiden. Je hebt wel goede kans om macaws te zien, termieten, misschien een harige spin die zich snel weer verstopt, hagedisjes, misschien een kaaiman, een piranha als je daarop gaat vissen.
Misschien kun je nog wel het beste in Azië een jungle bezoeken, dat is stukken goedkoper.
En als je het in Zuid-Amerika wilt doen, ga dan in Bolivia of Peru, ook dat zijn de voorlopers van de Amazonerivier en hetzelfde regenwoud, maar veel goedkoper om tours te boeken dan in Brazilië.
En verwacht dus nooit veel dieren te zien… vaak zie je in anderssoortig landschap meer dieren, bv. de Afrikaanse savanne, of de moerassige Pantanal. Een typisch regenwoud is natuurlijk wel interessant als je houdt van planten en bomen en hun medicinale krachten enzo.
Succes met alle keuzes! Foto’s kun je vinden op mijn website (Peru 1998 = Arequipa, Colca Canyon, Cusco; Peru 2006 = Tambopata jungle). Als je nog vragen hebt, laat maar horen hier in dit topic.