Hallo ik ben Maria, 48 jaar oud en maak graag verre reizen vooral naar Azie. Helaas ontbreekt het aan reisgenoten, hoewel ik een vriend en een hele fijne zoon van 17 heb.Ik hou van uitdagingen en nieuwe dingen ontdekken. Mijn voorkeur gaat naar Peru en of India
Hoi Maria,welkom op wereldwijzer!
Ben je op zoek naar een reisgenoot voor een trip,vakantie of een wereldreis,dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het reisgenotenforum hier op wereldwijzer!
Nou Peru is wel de moeite waard om op vakantie tegaan!
Misschien kan je Colca Canyon bezoeken,Maria?
De Colca Canyon is een diepe kloof in het zuiden van Peru die meer dan twee keer zo diep is als de Grand Canyon.
In de vallei bevinden zich schilderachtige dorpjes, gelegen in een mozaïek van terrassen, zoals o.a. Yanque en Pinchollo. De lokale bevolking maakt nog steeds gebruik van deze landbouwterrassen.
Cruz del Condor is veruit de belangrijkste attractie van deze regio. Vanaf dit punt kunt u de Rio Colca zien langsstromen op een diepte van 1300 meter. Hier bevindt zich eveneens het woongebied van de Andescondor. Meestal kunt u 's morgens vroeg deze prachtige dieren van dichtbij bewonderen wanneer ze uit de kloof komen gevlogen. Een uniek spektakel ! Chivay is de ideale uitvalsbasis om de Colca Canyon te ontdekken.
Ook de moeite waard om te bezoeken “het stadje Cuzco”!
Cuzco is een zeer aantrekkelijke stad door de vele in het oog springende overblijfselen van de Incacultuur.
Indien je nog vragen hebt over Peru Maria,dan kan je altijd een berichtje posten in het Peruforum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog Maria!
groet,georgessiam.