Waar te verblijven in Colca Canyon?

Hallo allemaal,
19 februari vertrekt m’n >>> richting Arequipa (Peru) voor een reis van 3/4 maanden door Peru en Bolivia. Nu wil ik graag de eerste maand in de omgeving van Arequipa blijven. Ik wil de omgeving van Colca Canyon gaan verkennen. Nu ben ik alleen op zoek naar een leuke plek in de Colca Canyon om te stationeren en vanuit daar trekkings te doen. Daarvoor ben ik eigenlijk op zoek naar een niet al te toeristische plek. In de Lonely Planet staan Chivay, Cabaneconde en Yanque aangegeven. Nu weet ik dat Chivay nogal toeristisch moet zijn en valt deze sowieso al af. Hebben jullie misschien suggesties waar te zoeken? En misschien zelfs concrete (betaalbare) hostels of andere verblijfplaatsen in die omgeving?
Eventuele andere tips betreft de Colca Canyon of Arequipa zijn uiteraard ook welkom!:nod: Is het trouwens rendabel om een mountainbike te kopen daar, om die voor ruim een maand te gebruiken? Of is huren verstandiger?

Nog 1 vraagje over mijn ticket. Ik heb bij Skybreakers een ticket naar Arequipa. En dan 3 maanden later terug vanaf Lima. Het is geen Open-Jaw ticket, volgens mij(sorry ben een noob). Nu zit de kans er toch wel in dat ik later terug wil vliegen. Bij Skybreakers staat het volgende: Eventuele datawijzigingen na vertrek dienen via de luchtvaartmaatschappij in het land van bestemming aangevraagd te worden. Dit dient te gebeuren vóór de datum van de oorspronkelijke terugvlucht. Moet ik dan bij Iberia (waarmee ik vlieg) in Peru doorgeven wanneer ik terug wil vliegen?

Alvast bedankt voor jullie eventuele, potentiële, handige adviezen!:biggrin:
Groeten van Tom:dag:

Dat kun je zonder problemen vanuit Arequipa regelen.

Het is daar zooo mooi…

Chivay ligt bij het begin van de colca canyon waar het nog niet zo mooi is.
Cabanaconde (of zoiets) ligt nabij het diepste punt waar veel trekkings beginnen. In Cabanaconde zelf is niet veel te doen maar dat zal in alle dorpjes bij de colca canyon zijn.