Ik lees wel vaker dat je vanuit Arequipa een tweedaags excursie naar Colca Canyon kunt doen (1 overnachting in Chivay) en vervolgens op de tweede dag van Chivay door reist naar Puno.
Is het ook mogelijk om dit naar Arica te doen of moet je dan altijd een tussenstop (overnachting) maken in Arequipa en van daaruit de volgende dag naar Arica reizen?
Er is geen directe bus van Chivay naar Arica (Chili) of Tacna (Peru). Je zult eerst van Chivay naar Arequipa moeten. Arequipa heeft een centraal busstation. Je kunt daar dus bij aankomst proberen om een redelijke verbinding met Tacna te vinden, zonder het busstation te hoeven verlaten. Ik betwijfel of er vanuit Arequipa een directe busverbinding over de grens met Arica bestaat. Ik denk dat je vanuit Tacna (ook centraal busstation) een bus of gezamenlijke taxi naar Arica moet nemen (zeer gebruikelijk). Laat je in dat geval op het busstation van Tacna niet aanklampen door tussenpersonen die je zullen benaderen, maar ga naar toonbank van bus of taxi. http://www.hostellima.nl/