Na een korte zoektocht via Google ben ik beland op dit forum.
Ik ben Koos, 27 jaar. Woon in Groningen en ben daar werkzaam als kunstenaar.
net de meeste mensen op dit forum hou ik van reizen.
Ben tot op heden binnen de grenzen van Europa gebleven. En er nog lang niet op uitgekeken. Mijn voorkeur gaat vooralsnog naar de noordelijke landen. Vooral om de rust en eindeloze ruimte.
Nu heb ik met mijn vriendin het plan op gevat om toch ook de oceaan eens over te steken. Met het idee om vier maand in Zuid Amerika (Chile, Peru, Bolivia en start punt Ecuador) rond te reizen.
Op een brommer (welke we daar willen aanschaffen)
In de voorbereiding proberen wij wat Spaans onder de knie te krijgen en contacten te leggen via het internet.
Wellicht hier alom bekent maar ik bezoek en ontvang mensen via de http://www.hospitalityclub.org/. Volgens mij en hele mooie manier om mensen te leren kennen en dichter bij het leven in een land te komen.
Wij zijn beide nog nooit in Zuid Amerika geweest dus alle tips zijn welkom.
Hoi Koos,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je overweegt om Peru op te nemen in je Zuid Amerikatrip!
Misschien kan je Colca Canyon bezoeken,Koos?
De Colca Canyon is een diepe kloof in het zuiden van Peru die meer dan twee keer zo diep is als de Grand Canyon. In de vallei bevinden zich schilderachtige dorpjes, gelegen in een mozaïek van terrassen, zoals o.a. Yanque en Pinchollo. De lokale bevolking maakt nog steeds gebruik van deze landbouwterrassen. Cruz del Condor is veruit de belangrijkste attractie van deze regio. Vanaf dit punt kunt u de Rio Colca zien langsstromen op een diepte van 1300 meter. Hier bevindt zich eveneens het woongebied van de Andescondor. Meestal kunt u 's morgens vroeg deze prachtige dieren van dichtbij bewonderen wanneer ze uit de kloof komen gevlogen. Een uniek spektakel ! Chivay is de ideale uitvalsbasis om de Colca Canyon te ontdekken.
Ook de moeite waard om te bezoeken “het stadje Cuzco”!
Cuzco is een zeer aantrekkelijke stad door de vele in het oog springende overblijfselen van de Incacultuur.
Wens je nog veel suc6 met je trip door zuid Amerika,Koos!
groet,georgessiam.
Georgessiam, Bedankt voor de tips.
Van de Colca Canyon had ik nog nooit gehoord maar ga het opzoeken.
1300 m klinkt erg indrukwekkend
Veel dieren spreekt mij ook aan, ben vooral genitreerd in insecten. Zullen daar vast ook in grote getale aanwezig zijn.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met brommer reiden in Zuid Amerika ?
(De landen Chile, Peru, Bolivia en Ecuador)
Nou dat is graag gedaan Koos!
Wat betreft je vragen over het rijden met de brommer,kan je beter stellen in het Chileforum,Peru Bolvia als het Ecuadorforum hier op wereldwijzer!
Weet zeker dat je daar een paar antwoorden terug krijgt op je vragen!
suc6 nog Koos!
groet,georgessiam.