hallo,
wij hebben 27-08 geboekt naar Club Abou Nawas, Monastir. Volgens het reisbureau een goed hotel. Maar sindsdien horen we alleen maar negatieve dingen over Tunesië. Vies land, opdringerige mensen etc. Klopt dit?
De meningen over Tunesië zijn heel erg verdeeld.
Of je houdt van het land of juist het tegenovergestelde.
Ikzelf houd van het land meer dan van Nederland ![]()
Oke Tunesië is niet een van de schoonste landen nee…maar ik zie het niet echt als zwaar vervuild ofzo. Ze hebben daar gewoon andere ideeën van hygiëne als wij hier hebben. De mensen zelf zijn absoluut niet opdringerig. Heel gastvrij en altijd bereid te helpen. De koopmannen daarentegen kunnen gezien worden als opdringerig…zelfs ik vind dat soms wel na 10 keer daar geweest te zijn. Een voordeel…je went eraan ![]()
Heel veel plezier daar!!
Hallo Maria,
Ja daar gaan we weer met de vraag of Tunesie smerig is of vol zit met opdringerige mensen.
Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met Europa, maar smerig kun je het niet noemen, het is alleen watanders dan wij gewend zijn.
In de hotels is de hygiene gewoon goed, en mocht je daar iets aantreffen wat smerig is dan is een bezoekje aan de receptie van je hotel voldoende om de boel weer in orde te krijgen.
De Abou Nawas hotels zijn allemaal goede hotels met een goede service, dus maak je wat dat betreft geen zorgen.
De mensen in tunesie zijn zeer zeker niet opdringerig, eerder heel vriendelijk, gastvrij en altijd bereid je te helpen zoals je in het vorige berichtje ook al kon lezen.
Wat betreft de verkopers in de souvenierwinkeltjes, tja soms denk ik wel eens dat ze van een andere planeet komen, ze zijn totaal anders dan de rest van de bevolking.
Lach er maar om, het hoort er gewoon bij, en als je iets wilt kopen vergeet dan niet om goed af te dingen.
Een ding hoef je nooit te accepteren en dat is dat men je ongevraagd aanraakt,dat gebeurt maar zeer zelden maar mocht het je overkomen laar dan duidelijk merken dat je daar niet van gediend bent.
Ik wens je een fijne vakantie toe.
Marianna