Classic-car invoeren

Hallo allemaal,
bijna 2jaar geleden heb ik m’n vriendin,een Peruaantje,leren kennen,hier op een feestje.
Volgend jaar in september treden we in het huwelijk,en vroeg of laat zullen we wsl nr Peru(Lima) afzakken,om er te blijven,indien mogelijk.
Wij bezitten een paar mooie oldtimers die we niet willen achterlaten of verkopen.
Niet zozeer om het model (vw kever '74 en Simca 1000 '72) maar om de sentimentele waarde ervan (pers.herinneringen)
Ik heb me laten vertellen dat men in Peru geen voertuigen van ouder dan 5jaar mag invoeren…klopt dat? Kan er een uitzondering gemaakt worden,ivm waardebepaling,documenten…?
Ik heb al verscheidene oproepen gedaan,niemand weet van iets,heb al mail nr Peru embassade gezonden,ik krijg gewoon gn antwoord…:frown:

Het aantal oldtimers is hier in Lima is zo gigantisch, dat de sentimentele waarde wel ERG groot moet zijn. Bovendien veroorzaken al die oldtimers een enorme smog, waar de mensen hier dagelijks last van hebben. Misschien iets voor het Autotron bij Den Bosch???

Het is 2 jaar en leuke omschrijving voor je partner, Peruaantje

Als je jezelf gangstertJE noemt mag t vast wel …

Autos ouder dan 35 jaar, als verzamelobjecten, mogen wel ingevoerd worden in Peru

ah,dat is al iets van goed nieuw. 35j zijn ze sowiezo al,dat is gn probleem.
“als verzamelobject” ? Bedoelt u dat ze moeten ingeschreven zijn als oldtimer,met de speciale nummerplaat (dus niet voor dagelijks gebruik?)

dat weet ik niet hoe ze dat willen hebben
maar spit eens hier bij de peruaanse douane
www.sunat.gob.pe

hoi

Het stikt hier idd van de “oldtimers” en die zijn meestal in vergaande staat van ontbinding …en veroorzaken veel smog !zitten ze in europa te lullen over emisies .
Kun je echt geen moto of auto invoeren vanuit belgie ,nederland ouder dan 5j ?

Jawel kan wel, kost je alleen heel veel geld

douane,accijnzen,uitschrijven,shipping en dergelijke kosten het meeste,veronderstel ik?

Tweede handswagens kosten hier in Peru ook heel veel geld !Ge kunt al bijna evengoed een nieuwe kopen…een chineesje ofzo…nog geen 8000dollar .

Nee, corruptie heet zoiets en zelfs dan is er geen garantie dat het je lukt

Er zullen vast wel manieren zijn om je wagen in te voeren zonder veel officiele kosten…onder de noemer “corruptiepraktijken” maar geloof me maar…hier wilt ge niet tegen de “lamp” lopen!!! :idea:

neenee,geen corruptie of illegale praktijken,we willen alles legaal doen,al kost het wat meer op het eind…mss was m’n vorige post verkeerd opgevat :hihi:

Het beste kan je denk ik emigreren, in de meeste landen kan je dan een auto meenemen. De auto´s die vallen onder de old-timer regel kan je dan wat later verschepen als je wat meer ervaring hebt met de gebruiken in Peru