Auto kopen in Peru?

Hallo allemaal!

Wie heeft er ervaring met het kopen van een 2ehands auto in Peru?

Zijn er websites als marktplaats maar dan in Peru, waar auto’s te koop staan?

En wie weet wat de gebruikelijke prijzen zijn?

Groetjes

Mercado libre.PE De prijzen zijn nevenant je wil kopen he !! maar ik persoonlijk vind de 2de handsmarkt van de auto’s vrij duur !
Maar je vindt zeker wat je wil !

Hoi, bedankt voor je reactie, ik zal even een kijkje nemen.

Van Peru weet ik het niet maar in Bolivia zijn de prijzen van de tweedehands auto’s echt absurd hoog, 2000 dollar voor een (kleine saaie niet bijzondere) 20 jaar oude auto is niet ongewoon.
In elke grotere stad heb je wel een automarktje, veelal bij een normale markt, ik zou daar eens rondsnuffelen.

Hoi,

Je kunt even kijken op onderstaande pagina’s. Dit zijn vrij populaire “marktplaatsen”:
http://lima.es.craigslist.org/
http://www.adoos.com.pe/

Groetjes,
Donny
Proyecto Peru Spaanse les en vrijwilligerswerk

auto´s zijn in zuid amerika over t algemeen erg duur vw de hoge belastingen (ca 100%).Paraguay en Chile zijn naar mijn ervaring de minst dure landen om een auto te kopen met in Chile meer keuze dan Paraguay. Plus, de gemiddelde auto in chili heeft ook een beter onderhoud gehad dan bv het peruaanse wagenpark. Peruanen repareren pas als het kapot is.

Sorry…ALS 'T AL LANG KAPOT IS !!! Zorg dat je iemand meeneemt die er iets van kent…want ook Peruanen …kunnen je ook zonder blozen…!beliegen dat ze zwart zien.

hah, tja inderdaad, je hebt helaas gelijk

Hoi!

Nou bedankt voor jullie reacties…
Ik vroeg het me eigenlijk af of het een optie is om een auto te kopen… omdat het huren van een auto helemaaaal zo duur is!!! Vooral voor 4 weken bijvoorbeeld…
Maar goed… we zullen eens goed rondkijken op de sites die jullie hebben aangegeven…
En dan alsnog beslissen wat het beste is… tot nu toe deden we in Peru alles met taxi en openbaar vervoer… maar dat is voor 4/5 weken ook een flinke kostenpost… vandaar dat we een oplossing zochten/zoeken…

alles tips, zijn nog steeds welkom! :wink:

Je zal nooit de aankoopkosten kunnen terugverdienen hoor !!!Busvervoer en taxis zijn hier goedkoop …ok je mist wat beweegvrijheid maar alst om kosten te drukken is…een ietwat rijklare ,veilige en gekeurde auto kost toch al snel 2000 dollar en dat ga je niet uitgeven in bus en eventueel vliegreizen hier !!tenzij je de wagen zou kunnen verkopen aan dezelfde prijs natuurlijk !

Denk je dat dit ook geld als je om het jaar 4/5 weken in Peru bent en altijd met minstens 6 volwassenen en 4 kinderen op stap bent?
Want wij moeten dan ook bijv. altijd 2 taxi’s nemen he…

Nu ja…da kost meer natuurlijk …maar die gaan ook niet in auto een die je hier koopt…zo moet je er al 2 kopen !!!
Mocht het je intresseren…mijn schoonbroer hier heeft net een busje gekocht…je kent die wel…moderne bestelwagen…maar voor personen vervoer…!
ik weet niet hoe het juist in mekaar zit…maar ik geloof dat ze dat verhuren…met chauffeur en die rijdt de hele reis voor je…als je wil vraag ik es hoe hetjuist zit…? heb je een reisplan ?

Hoi!
O wat leuk dat je schoonbroer dat doet. Misschien kun je wat informatie vragen? Ik ben ook niet echt op zoek naar een personenauto, meer naar een volkswagenbusje… Daar passen meer mensen in! :wink:

Ok…!!!Ik ga het vandaag nog vragen …!

Oke, ben benieuwd!

Ik lees t wel!

Groetjes!