Las net een stukje over de plaats met hete bronnen ergens ten zuiden van Bandung. Misschien is er onder het alwetende reservoir aan kennis ook iemand die hier van weet?
1.aanreis-lijkt nogal gecompliv\ceerd-3 bussen vanaf Bandung. geen andere mogelijkheid (tenzijn prive auto)?
2.is er eigenlijk ook nog wat anders te doen als in de hete baden zitten?
3.uuhh, sorry, maar uuhh, omdat ik de Japanse hotsprings etc ken (onsen)-en Asia zo’n beetje-is het niet een dekmantel voor pro–sie? Of is het echt ook om baden, massage etc?
)
Hoe bedoelt u ?
Omdat ik een Sundanees ben? En mijn roots ook uit die buurt komt ?
In het verre verleden kwam ik daar vaak , daarna niet meer.
Men kan gewoon met de openbaar vervoer gaan (bus-angkot) en trein tot Garut.
De trein van Bandung naar Tasikmalaya .Tenminste vroeger.
Men kan nachecken in dienstregeling van info kereta api.Zie ook trein Bandung - Yogya.
Waarschijnlijk hebben ze ook een boemeltrein die op elke dorp stopt.
En vanaf Garut ga je met de angkot , weet niet of ze daar taxi hebben.
Garut heeft veel "koloniale " toeristische objecten .Men kan logeren in Hotel Ngamplang waar je gelijk aan de naast gelegen golfveld een balletje kan slaan.
De hotel is voor een verwende toerist verouderd , maar bekend bij de “oude kolonialen”.
In Cipanas stikt het van de hotels , van losmenklasse , backpackerklasse , melatiklasse tot sterrenhotels.
lul ![]()
.
dank jullie weer-het was inderdaad die kambelo meteen duidde-wist niet dat dit een algemene naam was (hoewel-panas is natuurlijk heet)
die vraag over de pro-sie was meer-als je onwetend ervan zegt dat je daar geweest bent-denkt iedereen dan dat je daarvoor daar bent geweest? Zoals bvb Pattaya hier in Thailand?
Nog iets: het is bij een vulkaan-dus hitte. Maar is het ook dan die rotte eieren/telor lucht met zoveel H2S dat je er misselijk van wordt?
En als er meer vergelijkbaare oorden op Java zijn-welke andere kan je eventueel aanraden?
,