Chinezen In Tunesie...?

Hallo allemaal!
Misschien een vreemd vraagje, maar ik stel hem toch…
9 aug ga ik naar Sousse en daarom ben ik aan het rondvragen. Ik ben chinees en andere chinese vrienden zijn vorig jaar geweest. Die vertelden dat ze ontzettend werden nagekeken alsof men daar nog nooit chinezen heeft gezien! Ze bleven je echt nastaren… voelt niet echt leuk dan! :unsure:

Heeft iemand hier bevindingen mee??
Graag hoor ik van je!

Groetjes,
Savrin

Hallo Savrin,

Daar vraag je me wat. Ik heb geen idee hoe dat in Sousse zit maar in Djerba is dat in ieder geval niet aan de orde. Daar komen mensen van overal ter wereld en wordt men zeer zeker niet vreemd aangekeken. Ik denk dat het best wel meevalt, misschien is men daar wat minder gewend aan chinezen maar ik ben ze dikwijls tegengekomen op Djerba en ook in het zuiden van Tunesie en het is mij niet opgevallen dat er naar die mensen gestaard werd. Gewoon gaan dus en mocht iemand je aanstaren, dan maar denken dat wij dat ook af en toe onbedoeld doen als we een kleurrijke Tunesier tegenkomen. Ik wens je een fijne vakantie .

Groetjes,
Marianna

Hallo Savrin,

Voor wat je berichtje betreft, ik heb echt niet het idee dat je nagekeken wordt.
In Sousse lopen mensen van allerlei nationaliteiten en uiterlijken.

Wij hebben wel eens in Hotel A.N. Boujaafar gezeten, waar veel groepen komen die op doorreis zijn en ook regelmatig groepen met Japanners.
Ik heb zo het idee dat die mensen een fijne vakantie hadden en nergens last van hebben gehad !

Marianna heeft je eigenlijk ook al antwoord gegeven !
Gewoon lekker op vakantie gaan en vooral genieten !!!

Veel plezier !

Groetjes,
Pittie

Hallo Savrin,

Ik denk dat het wel meevalt hoor, in ieder geval wel in Djerba. Ik ben er vorig jaar twee keer geweest en ik heb gemerkt dat bij ons in het hotel (Sun Club) het geen probleem was. We hadden vorig jaar zelfs 28 nationaliteiten in het hotel. Dat was zelfs erg leuk omdat er verschillende spelen werden gedaan waarin alle nationaliteiten aan bod kwamen. Ik denk dat als je jezelf gewoon aanpast aan de gebruiken van het land, dat het dan geen enkel probleem moet zijn. Er lopen zoveel verschillende mensen rond, dat ze daar niet raar van opkijken. Bij mij vonden ze mijn blauwe ogen en mijn haarkleur helemaal geweldig. Dus je moet je niet opgelaten voelen, maar gewoon lekker gaan genieten van je vakantie!

veel plezier!

Timea

Bedankt alledrie voor jullie reactie!

Ik denk dat ik het gewoon op me af laat komen… Niet te veel over nadenken en gewoon lekker gaan.

Want vandaag was ik op de Beverwijkse bazaar (een soort multi culti overdekte markt) en daar krijg je al om de haverklap ’ nihau’ en ’ china, china’ om je oren.

Dus gewoon gaan en niet de aandacht trekken voorzover dat kan ! B)

Groetjes,
Savrin

Hallo Savrin,

Inderdaad gewoon gaan. Je zult merken dat je daar minder last hebt van dat soort opmerkingen dan hier in Nederland.

En bedenk dat een hoop Nederlanders ook de aandacht trekken met hun blonde haren en blauwe ogen. Laat even weten als je terug bent hoe je het hebt ervaren.

Fijne vakantie!!!

Marianna

B) and i’m back!
Ten eerste hartstikke bedankt voor alle info die jullie gegeven hebben. Ik ben net terug uit Sousse en ik moet zeggen… alles is ontzettend meegevallen! Door alle verhalen waren we een beetje sceptisch en afwachtend, maar na aankomst keken m’n vriendin en ik elkaar aan en zeiden ‘dit valt allemaal zeker mee, na alle ‘negatieve’ berichtgeving die je vaak leest’.

Hotel Nejma is een goed hotel. Wij hadden een ruime kamer met ingebouwd balkon. Andere mensen echter kwamen in een hele krappe kamer terecht waar je je kont niet eens kon keren. Voor de zekerheid hadden we halfpension geboekt en ik kan dit IEDEREEN AFRADEN!!! Misschien lag het aan het hotel, maar het eten op straat is veeeeel lekkerder en goedkoper!! Regelmatig briq fruits de mer gegeten en pizza gehaald. Oja… ook crepe sucre vond de weg naar mijn maag! :wink:
Nejma heeft 4 sterren, maar dat ligt volgens mij alleen aan de ligging, want het is een 3 sterren hotel. Personeel echter superaardig en kunnen aardig woordje nederlands.

Maar dit onderwerp ging over Chinezen in Tunesie… Ik moet even zeggen dat ik me soms net een aapje heb gevoeld hoor! We zijn werkelijk waar achtervolgd door tienerjongens! De hele boulevard af tot de medina!!! Mensen komen naast je lopen en halen je dan in, om vervolgens achterom te kijken of we wel echt CHinezen zijn :wink: en dat niet 1 keer, maar zeker 3 keer. Vergeet ook de Konichiwa, Nihau, Yamaha, Suzuki, Japonais niet!! Elke vijf seconden hoorden we wel iets. Dit heeft ons er niet van weerhouden om elke dag de boulevard te lopen. Want als we een praatje maakten met verkopers, vroegen we waarom echt bijna iedereen dat zei. Het was gewoon omdat er bijna nooit aziaten daar in tunesie komen. Vooral kleine kinderen hebben dat nog nooit gezien. Aan het einde van de week negeerden we het gewoon.

We hadden dus totaal geen last van opdringerigheid als vrouw zijnde, maar meer als chinees zijnde! Aardige mensen daar. Natuurlijk heb je de verkopers die opdringerig zijn, maar ben ook naar turkije en egypte en thailand geweest, dus daar keek ik niet van op.

Al met al… leuke vakantie! En zeker aangeraden bij vrienden van mij. Helaas alleen excursie naar Tunis (carthago en sidi bou said) en Kairouan (El Djem en Mahdia) gedaan. VOlgende keer zeker jeepsafari naar het zoutmeer en matmata en djerba nog doen.

Groetjes!
Savrin

Hallo Savrin,

Ja een beetje een bezienswaardigheid dan toch daar in Sousse maar zeker niet kwaad bedoeld.
Kan me het wel een klein beetje voorstellen.
Ik moet zeggen dat me dat op Djerba nooit is opgevallen en ik heb daar toch regelmatig aziatische mensen gezien.

Fijn dat jullie toch zo’n fijne vakantie gehad hebben en ook nog een keer terug willen gaan voor o.a Matmata en de Chotss. Ook Djerba niet te vergeten natuurlijk en daaraansluitend de Sahara.
Heel fijn dat je reactie hier hebt achtergelaten en wie weet kom ik je nog wel eens tegen op Djerba.

Groetjes,
Marianna