china op eigen gelegenheid?

hoi lezers ,
mijn vraag is of je china op eigen gelegenheid kunt doen ?
de hotels en de binnenlandse vluchten wil in nl al boeken maar kom ik bijv als ik naar de muur wil ook daar optijd aan of moet ik de tijd nemen om t te regelen ,wij hebben al veel gereist in azie en ging altijd goed oa india en vietnam maar met china en t weinig engels wat ze spreken houd ons wat dat betreft toch een beetje tegen maar deze zomer moet er t toch van komen ,ik word jaloers als ik lees dat sommige 4 weken hebben .wij willen 17 dagen gaan maar ben een goede planner maar werkt dit ook in china ?

Hallo Nancy,

China is prima op eigen gelegenheid te doen!
Het feit dat mensen er minder goed Engels spreken maakt het soms lastig om dingen duidelijk te maken, maar met handen & voeten kom je er vaak wel uit. Chinezen zijn over het algemeen ook zeer bereidwillig om te helpen.

17 dagen is niet lang, maar met een goede planning moet het lukken om een mooie reis te kunnen plannen.
Weet je al enigszins wat je wilt gaan zien in China?
Afhankelijk van het budget kun je plaatsen bezoeken die verder uit elkaar liggen; je neemt dan een binnenlandse vlucht. Anders zou ik me richten op een of twee provincies. Op die manier ben je niet alleen maar aan het reizen en heb je ook echt tijd om wat te zien.

Plannen in China kan prima. Houd wel rekening met de vakanties en de bijkomende drukte. Wanneer wil je precies gaan?
Als je in Beijing aankomt kun je de volgende dag of de dag erna al naar de muren. Er worden elke dag tours georganiseerd en hier kun je je gemakkelijk voor opgeven.

hoi ben erg blij met jou reactie ,wij willen in juni gaan ,maar bedenken nog eventueel om volgend jaar in mei te gaan dan hebben we 23 dagen dat is fijner .nog een vrwaag kun je op straat of bij een reisburo daar te plekke bijv naar de muur boeken of werkt het daar anders ? gr nancy heb je nog speciale aanraders

Hoi,

Wij zijn 2 jaar geleden voor 5 weken naar China geweest en het was de mooiste reis van mn leven. Zou er wel willen wonen:) Jammer dat je niet langer dan 17 dagen kunt. Maar ik zou niet wachten hoor!

Ik kan je aanraden om eens een offerte op te vragen bij Vamonos. Ik heb toen nl een deel zelf geregeld, qua enkele hotels/excursies, en een deel hebben zij geregeld, bus/binnenlandse vlucht/etc. Dit was erg prettig!
En als er iets is, dan kun je altijd iemand bereiken (local agent).

Je kunt ook er ook voor kiezen om te googelen op excursies, dan kan je van te voren ook al dingen vastleggen. Dat hebben wij veelal in Vietnam gedaan, met excursies naar Halong Bay en nachttreinen etc. laten regelen door Hotels waar we zouden gaan verblijven.

Allemaal veel geregel, veel printwerk (neem ALLES geprint mee!) Ik had een soort van Bijbel gemaakt, haha, met alle hotels en contactpersonen, reserveringen, etc.etc. Wel heel leuk hoor!
Dit jaar gaan we een maand rondreizen in Japan, dus ik ben ook al aan het googelen en een nieuwe Bijbel aan het maken…

Succes!

Mocht je volgend jaar in mei gaan, houd dan rekening met de vakantie die op 1 mei begint. De Chinezen hebben dan een aantal dagen (week) vrij en gaan massaal op reis. Niet leuk om dat plekken te bezoeken.
Hier in Beijing barst het van de hotels en hostels en allemaal bieden ze tours naar de muur aan. Dit kan je vaak een dag van tevoren nog wel boeken. Houd er wel rekening mee naar welk deel van de muur je gaat/wilt. Het deel Bandaling zou ik persoonlijk afraden; het is erg toeristisch! (het meest van alle delen).

Het deel Bandaling zou ik persoonlijk afraden; het is erg toeristisch! (het meest van alle delen).
[/QUOTE]

De muur is op zich al zo onwijs gaaf dat het echt geen moer uitmaakt welk stuk je pakt. Gezien de tijdsbeperking die je hebt, zou ik dan ook gewoon het stuk doen wat het dichtste bij Beijing is.

Helemaal geen moer vind ik enigszins ongenuanceerd, Eef.
Het feit is dat Badaling een stuk drukker is dan sommige andere delen. Ga je naar de muur, dan ben je daar sowieso een dag zoet mee, dan kun je (maar dat is mijn bescheiden mening) net zo goed naar een rustiger, minder gerestaureerd deel gaan.
Andere delen die je zou kunnen overwegen zijn Jinshangling en Mutianyu.
Ik zou zeggen; zoek het internet eens af naar verhalen en ervaringen en kijk naar wat je zelf wilt. Hoe dan ook, de muur is enorm indrukwekkend!

Inderdaad, was het ook:dag: