Chimborazo

Heeft er iemand ervaring met het beklimmen van de Chimborazo in Ecuador?
Ik heb een reisoptie gezien, maar weet niet of het de moeite waard is!
Hoor graag andermans verhalen hierover!

Wij zijn van 4800 meter naar 5000 geklommen en ik kan je vertellen, dat dit geen kattepis was! Ademnood. Wel leuk, maar nog hoger klimmen? Moet je wel bergbeklimmer zijn. Wij zijn na de klim met een mtb 35 km omlaag gegaan, dat was zeker heel leuk.

bedankt voor je reactie. Ik twijfel nu namelijk tussen 2 trips. De ene gaat tot Cotopaxi (5900m) en bij de ander ga je dan nog door tot de top van de Chimborazo (6300m). Maar die laatste top is dus niet te doen als je geen klimervaring hebt denk je?

Wij zijn er tamelijk blij mee, dat wij normaal gesproken uitdagende tracks te lopen, maar op die hoogte is het voor ons Nederlanders toch wat moeilijker.
Dit jaar bv een hike gemaakt over een pas op 4200 meter in de Himalaya.

5500m (Anapurna trekking in nepal) is zonder uitrustig en een zwaren rugzak goed te doen!
Rustig lopen, veel drinken en naar je lichaam luisteren. Dat zijn de belangrijkste dingen en loop niet alleen.
Ik weet niet of je daar stijlen wanden op moet maar anders is lopend goed te doen.
Boven de 3500m niet meer dan 5 a 600m stijgen per dag qua slaap plaats.

Dus een gezonde Hollandse meid met redelijk wat conditie moet dat kunnen.

Oh goed om te horen! Ik denk dat die Cotopaxi (5900m) wel moet lukken, maar of ik dan ook de 6300m haal (en 300 euro verder) dat betwijfel ik…