Chili -Argentinie - Patagonie

hallo,

Begin december vertrek ik naar santiago (chili) voor een rondreis van anderhalve maand.
Hoe goedkoop of duur is het in chili-argentinie, in vergelijking met Belgie?
Hoeveel zou ik gemiddeld dagelijks spenderen aan voeding? (goedkoop, geen restaurants enzo)

grtz

Hoi Chillio,

Chili en Argentinië zijn goedkoper dan België en Nederland. Chili is iets duurder dan Argentinië. Uit eten doe je voor zo’n 10 euro. Hier krijg je dan een geweldige steak voor van zo’n 500 gram met diverse groenten en soms friet. Klein toetje na en je kunt er weer tegen.

Hotels zijn er ook te krijgen voor een redelijke prijs.

Geweldig mooie bestemming, vooral Buenos Aires, Ushuaia en El Calafate.

ok,

en zijn de bussen er ook goedkoop?
Ik ga er een rondreis maken, van Santiago tot Ushuaia

grtz

in december is het daar ook iets warmer dan hier :wink:

Hoe kan ik achterhalen hoeveel de bus daar kost?
Ik ga een trip van Santiago tot Ushuaia maken…

thans

Vaak staan de prijzen van buskaartjes in de LP.
Ik weet wel dat vanaf Buenos Aires naar Posadas in 2006 25 euro was, 12 uur reizen incl avondeten en ontbijt in luxe stoelen die bijna horizontaal kunnen.

Prijzen in de LP zijn doorgaans flink verouderd, maar je kan wel met busstations bellen voor meer info, dat is wel handig. Verder zijn de bussen in het zuiden van Argentinië/Chili bij lange na niet zo luxe als in het midden en noorden van het land!

Hoi Chillio,

Ik kan alleen uit ervaring over Argentinie spreken omdat ik er zelf woon, maar de prijzen zijn hier +/- 3 a 4 keer lager dan in de Benelux. Vooral transport is relatief erg goedkoop, je legt hier met de bus zo 800 km af voor nog geen 30 euro (ticket Buenos Aires - Córdoba kost bijv. 120 pesos en dit zijn echt luxe bussen met een soort van business class vliegtuigstoelen waarin je prima kunt tukken).
In het zuiden van Argentinie liggen de prijzen van bijvoorbeeld levensmiddelen en horeca, i.v.m. de lastige distributie van goederen, wat hoger dan in het midden en noorden. Houdt hier dus wel rekening mee.

groet,
Chenque

ook, Mar dus alsk van Santiago tot Ushuaia ga met de bus, is de prijs geen struikelblok?

En in steden als San Carlos de Bariloche…kan je daar ook met chileense peso betalen? Want ik ga zowel in Argentinie of Chili zitten. (dicht bij de grens altijd)

wisselen kan ook altijd eenvoudig… en bussen rijden af en aan dus geen probleem. En zijn echt relaxte bussen ja!

Nogmaals, in Patagonie zijn de bussen stukken minder luxe. Nog steeds wel te doen, maar meer vergleijkbaar met bussen in Nederland. In Bariloche kan je in hotels ook wel met Chileense pesos betalen, maar er zijn uiteraard ook casas de cambio, wat vast voordeliger is.

ok

Ik bedoel vooral de prijs van de busritten…luxe maakt niet veel uit.

Maar bijvoorbeeld een busrit van Santiago tot Pucon, of van Torres del Paine tot Ushuaia,…aan welke prijs moet ik dan denken?