in januari/februari 2011 wil ik een rondreis maken in Argentinië en/of Chili van ongeveer 5 weken. Ik zoek een reisgeno(o)t(e) om dat samen te doen. Accent; vulkanen, gletchers, bergen, natuur, tango.Ik ben 49 jaar en vrouw. Wie heeft er zin om mee te gaan?
Ga ~jan.2011 in een paar weken rond de Aconcagua (grens Chilie/Argentinie bij Mendoza) fietsen met een paar vrienden (vanuit Santiago).
Wil er nog een week of wat achteraan plakken met rondreizen.
Ben sportief, 64jaar.
Wellicht kunnen we wat combineren?
Bas
Bart,48j, woon het grootste deel van het jaar in Fuerteventura, en ben voor de rest regelmatig onderweg met mijn tweede huis, op wielen…
Dit tweede huis staat in Argentinie, en mijn tijd aldaar spendeer ik in de bergen, gletsjers, vulkanen, natuur… en de natuur daar is gewoonweg impressionant. Zo goed als zeker ben ik daar in dec, jan, feb …
Bart …
Hallo bart, ben je van plan om in argentinië een vakantie te houden? Wat zijn je plannen?
groeten Doano
Vakantie, ja, zo kun je het wel noemen, heb in Argentina een dochtertje, en daardoor ben ik daar regelmatig. Profiteer er telkens van om de “cordillera” een beetje beter te leren kennen. Trek een beetje rond met mijn camper, wandel enorm veel, dikwijls voor een paar dagen met de tent, een beetje fietsen, eventueel tourskieen, ben zot op bergen te beklimmen, genieten van de ongerepte en zo grootse natuur, ben net terug en ben nog aan het nagenieten; meren, rivieren, nog besneeuwde bergtoppen, indianen, de nog pure natuur, ja, mij echt vervelen doe ik er niet.
Bartmus,
We willen vanuit Santiago rond de Aconcagua fietsen em verwachten in de 3e / 4e week januari rond te zijn. Mijn maatjes vertrekken dan.
Zoek dus voor de periode erna maatje om leuke dingen te doen.
Lees dat je ook van Bergklimmen houdt. Ik heb daar nog weinig beklommen (alleen de Aconcagua zelf; wel zes 6000’ers beklommen in Peru).
Als je ideeën hebt?
Ben ook een keer de Bio-bio rivier in Chili af-geraft, wellicht zijn daar nog andere rivieren (Bio-bio schijnt tegenwoordig een stuwdam te hebben waardoor de lol er grotendeels vanaf is).
Ander idee is om langs de Chileense duinen te gaan schermvliegen (parapenten), schijnt daar erg goed te gaan.
Te combineren?
Hoi, opeens kan ik gewoon een mail terugsturen,dat lukte eerst niet! Zoek je iemand om samen te reizen/trekken, en zo ja, wil je vooral met ergg zware bepakking erg hoge bergen beklimmen? Ik ben op zoek naar iemand(en) die willen wandelen maar niet zwaar, en ook wil ik veel zien. Dus geen afzien is de bedoeling, en bij voorkeur met een dagrugzak lopen.
dag!
Dag Doano,
Sjouwen met hele zware rugzakken probeer ik al jaren te vermijden.
Heb dan al drie weken zware fietstocht (met tent) rond de Aconcagua (passen 4000m o.i.d.) achter de rug, dus vermoed dat ik fysiek dan ook niet heel veel meer aankan.
Zoek dus een wat meer ontspannen rondtrekken en zien van het land, en evt. ook e.e.e.a. doen.
Groetjes,
Bas
Hoi, en wat zijn je ideeën? ik wil graag heel Argentinië zien, met name bergen, vulkanen ,gletchers. en dan met de tent, of in pensions. Rondkijken, kleine trekkings , (3 daagse oid) ,zoeken naar spannende vulkanen. Zoals nu in ijsland. Maar ook rustig, rondkijken en genieten van alle mooie dingen. Dus eigenljik; wel af en toe flink inspannen, maar ook kijken . En jij?
groeten Doano