We zouden graag een aantal dagen de bergen intrekken (al dan niet met overnachting, mijn vriendin heeft nogal vlug koud en hoog in de bergen zakt de temperatuur 's nachts blijkbaar enorm). Nu is het heel erg moeilijk om tours te vinden ZONDER bezoek aan plaatselijke bevolking en ZONDER op een olifant zijn rug te klauteren.
We willen enkel natuur zien en hebben weinig interesse in al dan niet uitgebuite mensen en dieren.
Dit is dan eentje op maat dat je wilt.
In de winter, koude seizoen kan de temp. heel erg zakken maar meestal blijft die op 12-14 graden hangen echter op campings hoog in de bergen was het verleden jaar extreem en zelfs onder nul op sommige plaatsen.
Best toch maar rekening mee houden.
Best is dus een auto huren 4x4 met chauffeur als je wilt de bergen intrekken.
Volgens het huidige schema, al kan dit wijzigen, komen we met de nachttrein aan op 1 december 2014 (moeten de trein wel nog boeken).
Op zich wil ik ook wel eens een tempel zien, maar niet om de 5 minuten. Het is m.a.w. niet mijn intentie om naar Chiang Mai te reizen voor de tempels, olifantenritten of ( folkloristische langnek)stammen.
Ik hoop dat toeristisch Chiang Mai mij dan wel nog wat kan aanbieden:chin:
We willen vooral mooie natuur zien, fietsen, zip line, lekker eten, wat winkelen op de markten en van de sfeer proeven …
Overnachting moeten we ook nog boeken, daar kijken we tijdig naar
Dat moet ik nog eens met mijn baas, euh vrouw, bespreken:hihi:
We willen vooral een goede prijs kwaliteit, zonder daarvoor exuberant veel te gaan betalen.
Een ballonvlucht via greenwoodtravel van bijna 9000 baht vind ik veel te duur, omdat je het in de Benelux goedkoper kan.
Een minibus met chauffeur voor een dag voor 2000 baht lijkt me op het eerste zicht dan wel redelijker van prijs (al denk ik dat het naar thaise normen nog altijd heel duur is)
Jungle zipplijnen voor 2000 baht vind ik wel duur maar daar heb ik het wel voor ogen omdat dit volgens mij heel tof om te doen is, en ik zie het mij in onze Ardennen niet vlug opnieuw doen :chin:
Het is eigenlijk moelijk om op vlak van excursies een prijs te geven. Sommige zullen duur zijn, anderen goedkoop. Hotels boeken we meestal rond de 30 a 40 euro per nacht, dan zit je in mijn ogen al op een aardige plek met zwembad, airco, en voldoende hygiëne.