Ik vertrek binnen een paar voor een reis van 6 maanden door centraal en zuid amerika.
Ik kom aan op 7 oktober in Mexico City en keer 3 april terug vanuit Buenos Aires. Mijn route is nog onbekend maar ik heb me voorgenomen om zo veel mogelijk het openbaar vervoer te nemen en vliegtuigen te mijden …
Enige vaste factoren: Ik wil zeker gaan duiken in Belize , parapenten in colombia en indien mogelijk het caraval in Rio meemaken…
Zijn er mensen die nog weten of er speciale festivals, parades, of must-see’s and must-do’s zijn die ik kan meepikken op deze weg ?
Mochten er mensen zijn die ongeveer zelfde route hebben of me een gedeelte van de reis wensen te vergezellen: met plezier. Ik reis regelmatig alleen maar nu en dan hou ik er toch nog eens van om de nederlandse taal te horen…
Ik denk dat er op dit forum al genoeg fantastische plekken zijn geadviseerd, maar ik zal mijn favorieten geven.
Ga een Andes trekking maken. Adembenemend mooi!
bezoek de Angel Falls/Canaima in Venezuela. De waterval, hoogste ter wereld, is fantastisch maar de reis ernaar toe is misschien nog wel adembenemender.
De steden Granada en leon in Nicaragua zijn ook zeker een aanrader en als je tijd hebt ga een bezoek brengen aan Isla de Ometepe. Een echt origineel Nicaraguaans dorp op een eiland in het Meer van Nicaragua.
Costa Rica, bezoek de Arenal (actieve vulkaan), Tortuguerro en Cahuita (Bob Marley dorp aan de kust). Een echt back packers dorp dus daar zul je zeker genieten.