cash geld

Is het makkelijk om Belgische geld in de luchthaven te wisselen voor thaise baths ??
Of is dit heel onvoordelig ?

Hee Foetie,

Bij die enorme hoeveelheden zwart geld die in Belgie in omloop zijn, loont het idd. om even rond te kijken. De koers op het vliegveld is altijd HEEL slecht, wissel daar slechts het hoognodige, en kijk dan verder, vergelijk minstens vijf banken met elkaar.

Let ook op de wisselkosten, maar bij die enorme hoeveelheden maakt dat niet zoveel uit!

Hans.

Waarom cash en niet pinnen ?:chin:

Er staat een beperking op de afname van visa en gewoon pinnen gaat niet met onze belgishe kaart in thailand …
Als we al wat reserve opzak hebben bij vertrek …

Ik pin met mijn Belgische kaart met een beperking van ongeveer 20 000 bath. ( ± 500 euro)

Pinnen gaat wel met je Belgische kaart, maar je moet hem bij je bank laten deblokeren…

:chin:Met euros kan je over al te recht geen enkel probleem maar echt Belgische geld de Frank zal niet meer gaan dunkt melol2

Met de huidige toestanden op de beurs kan je het altijd eens proberen, natuurlijk. Misschien genieten die oude franken wel meer vertrouwen dan de Euro voor 't moment…lol2

Als ik van jou was,zou alleen maar een klein gedeelte van je geld omwisselen in de luchthaven(geldkoers is aanziendelijk lager dan wat je verkrijgt in een wisselkantoor in Bangkok of elders)Juist genoeg om de taxi rit en je hotel&guesthouse te betalen.
Nadien kan je verschillende wisselkantoren aflopen en zien wie de beste koersen geeft voor je euro’s!(zo doe ik dat altijd!!)

THANX GOEI PLAN !! nog 1 dag en het is zover …nu nog wachten of het weer het toelaat naar het noorden te gaan …

Iets meer dan een week terug was het slecht wat noordelijke deel betreft (hevige regenbuien na tropische storm Nock-Ten). Was zelfs een dag dat er geen treinen meer reden tussen Bangkok en Chiang Mai v.v.
Ook komende dagen wordt er weer regen verwacht. Maar ja, wat wil je ook in het regenseizoen. Het is nu (12 uur) ook weer prachtig weer in Bangkok, blauwe lucht, zon en erg warm…maar ongetwijfeld dat het vanavond weer met bakken uit de hemel komt.
Onderstaand bericht staat vandaag in de Bangkok Post:

The Meteorological Department on Friday morning issued a warning for people in the North and Northeast to prepare for widespread scattered rain with heavy falls in some areas and the danger of floods over the next few days.
People living near hillsides and waterways in Mae Hong Son, Chiang Rai, Chiang Mai, Phayao, Nan, Lampang, Lamphun, Phrae, Uttaradit, Phetchabun, Loei, Nong Khai, Buengkan, Nong Bua Lamphu, Udon Thani, Sakon Nakhon and Nakhon Phanom should prepare for heavy rain and flash floods today and over the next few days, the department warned.

Thanx for info …ind ik verwacht me in het regenseizoen aan fikse buien maar dagen storm en overstromingen wil ik liever vermijden …
Dus de komende dagen ziet er niet goed uit in het Noorden, mss beter direct zuidwaards te trekken …