Carnaval Ecuador 2011

Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik een reis heb gewonnen naar Ecuador!!! Super gaaf natuurlijk!
Nu vertrekken we op 4 maart en zijn we dus met de carnaval in Ecuador. Ik heb gelezen dat in Ambato een bloemenparade is die mooi schijnt te zijn? Maar heb dus een aantal vragen;
-Waar is het het leukst om carnaval te vieren?
-Kan je gemakkelijk een bus nemen vanuit Quito naar andere plaatsen, ook nog op zondag met de carnaval?
-Zijn de overnachtingen dan nog te regelen of moet dat al van tevoren?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes Susan

Hey Susan, van harte proficiat met je reis!

Ik woon tijdelijk in Ambato en heb ook gehoord van mijn collega´s dat het feest van fruit en bloemen met de carnaval fantastisch is. Helaas ben ik er dan niet, omdat mijn vakantie naar Nederland dan gepland staat, maar ik heb op de radio gehoord dat er van 28 feb t/m 8 maart van alles te doen is. Meer kan ik er niet over vertellen, dus hoop dat er nog iemand anders reageert hierop.

Vanaf het busstation in Quito (Quitumbe) gaan ontzettend veel bussen naar alle richtingen, dus heel goed te doen. Kan zijn dat je soms ergens moet overstappen, maar het is heel duidelijk, heel goed geregeld, af en toe moet je even wachten tot de bus een beetje vol zit, maar dat zit ook wel okee. Busrit kost zo´n 1 dollar per uur. Je kunt altijd even checken bij je hostal of de bussen rijden, maar naar mijn weten is het alleen een probleem op 31 december en 1 januari om een bus te nemen.

Succes met het plannen van je reis en veel plezier. Ecuador is the best!

Op deze website kan je het programma vinden.Zo te zien is de parade er op 6 maart vanaf 9:00 uur.Gaat door de straten van Ambato.Je ziet er is die dag nog meer te doen.Overigens ben ik zelf nog niet in Ambato geweest,echter volgens zeggen is Ambato als toeristenstad niet aantrekkelijk.

While it’s an important commercial hub for the region, and has the largest Monday market in the country, Ambato holds little of interest for visitors.

Het meest bezienswaardige aan Ambato lijkt mij dit:

La Quinta de Mera
is the home and retreat formerly belonging to another of the three Juans, writer Juan León Mera. Today, the small estate is a beautiful place to get away from the bustle of downtown Ambato and admire stunning views over the Ambato River. Located on Avenida Circunvalación in the parish of Atocha, the house boasts luscious French- and Oriental-style gardens; a natural museum displaying the late author’s possessions, art, and literature; and beautiful botanical gardens housing over 250 plant and flower species It’s open daily from 9am to 5pm; admission is $1 (65p). La Quinta is located a little over 1.5km (1 mile) north of downtown. You can walk here, or take a taxi for around $1 (65p).

Denk dat Babseba je meer over de stad kan vertellen.

Hallo!
Bedankt voor de snelle reacties! Enig idee of het ook echt de moeite is hierheen te gaan dan met carnaval? Had inderdaad al begrepen dat het verder niet zo boeiend is om te bezoeken. Maar we willen waarschijnlijk die Quilotao loop gaan doen, dus wel de goede richting.
Zie op de site van lonely planet ook dat Guaranda een leuke plaats is voor carnaval?
We zijn dus echt op zoek puur voor de carnaval om iets leuks op te zoeken. We gaan 14 dagen en willen dus de Quilotoa doen en bij de reis zit ook een 4daagse jungletrip bij Tena inbegrepen. Heel veel tijd voor andere dingen hebben we helaas niet.

En Babseba, dat is wel een omgedraaide wereld dan! Op vakantie naar Nederland! Als jij nog tips wil waar je het hier wil vieren, dan kan ik het je wel vertellen ;)!

Groetjes

Heb geen ervaring met het carnaval in Guaranda.Aswoensdag is 9 maart,zag ik.Het carnaval zou 5 dagen voorafgaand zijn.Je kan er dus een stukje van meemaken.Heb geen website ervan.

Guaranda’s claim to fame is its annual Carnaval, arguably the country’s best. Local and international visitors pour into town by the hundreds to celebrate in traditional Guarandeño style with folk music, dancing, street parades, beauty contests, and plenty of alcohol, as well as massive public water, egg, and flour fights. Fritada con mote (fried pork with white Andean corn) is typical Carnaval fare in Guaranda, traditionally accompanied by a shot of the infamous Pájaro Azul (Blue Bird), a locally brewed alcoholic concoction that would work well as paint stripper. But it’s extremely popular: The locals won’t let you go home without trying it! Carnaval is 5 solid days of crazy festivities leading up to Ash Wednesday.

Oh super bedankt! Ik heb zelf wel een beetje zitten googlen, maar nog niet echt nuttige sites gevonden. Als ik dit zo lees heb ik er meteen zin in! Heb ook op couchsurfing.com wat mensen benaderd (zelfs op mn beste spaans) om info te vragen. Dus gaat helemaal goedkomen! Super bedankt voor je reacties in ieder geval!

Hey hoi,
Daar ben ik nog even. Ambato is inderdaad verder niet heel interesant voor toeristen. Het centrum is klein, er zijn 3 parkjes en daaromheen liggen alle winkels, banken etc. Ambato is niet klein, heeft veel wijken. De wijk Pinllo ligt tegen de berg omhoog, leuk om doorheen te lopen, maar dat heb je in vele andere stadjes ook. Er is wel een heel mooi park dat helemaal boven op de berg ligt en over Ambato uitkijkt met schitterend zicht op de Tungurahua. De markt op maandag is over heel Ambato uitgespreid, mensen uit de regio komen allen naar de stad om hun producten te verkopen, en mensen uit andere steden komen om die producten weer in te komen. Het is een drukte van jewelste dan, niet proberen om met de auto door de stad heen te willen gaan, wel leuk om meegemaakt te hebben. Maar de markt in Guamote heeft mijn voorkeur, die is op donderdag, in de buurt van Riobamba.
Collega van mij komt uit Guaranda, maar hij is er maandag pas weer, dan kan ik hem vragen waar het beste Carnaval is, in Ambato of Guaranda, dus ik kom hier op terug.

En dat met Carnaval in Nederland komt vast goed, ben op en top Brabantse, vrienden zijn ook al helemaal in de ban van Carnaval, erg leuk … alaaf :dag:

Montanita schijnt erg gaaf te zijn. Dit is een surfersparadijs (gringo alert). Megadruk dus boek zeker een accommodatie vooraf. Alles zit gegarandeerd vol! Succes!

Thnx! We kunnen helaas niet te ver, hebben 2 weken waarin we eigenlijk ook nog de Quilotoa loop willen doen en 4 dagen jungle. Dus wordt denk ik sowieso al krap… Dus naar de kust gaat m denk ik niet worden, helaas. Ben wel benieuwd wat je collega te zeggen heeft babseba.
Ik heb wat mensen via couchsurfing benaderd maar die zeggen dat het allemaal leuk is. Dus wat dat betreft, geen probleem, nu alleen nog kiezen!
Heel veel plezier met de Brabantse carnaval! Die ga ik nu voor het eerst ooit missen! Maar ach, je hoort mij niet klagen ;)!

Kwam vandaag nog deze links tegen,onderweg bij het surfen:

http://wikitravel.org/en/Guaranda

Volgens collega`s is de optocht in Ambato het mooist, maar feesten doe je in Guaranda… ik hoop dat je hier nog iets aan hebt. Als ik zelf zou kiezen zou ik voor Guaranda gaan, omdat het denk ik iets autentieker dan Ambato is.

Veel plezier en goede reis!