Ben hard aan het sparen. Woon nu in Curacao. Wil graag, heel graag naar Kaapstad en zeker daarna naar het Kruger Park… Dat lijkt me gewoon geweldig. Heb al heel wat gereist in mijn uppie, wat ik overigens het meest avontuurlijk vindt, maar deze bestemming trekt mij en zal ik gaan maken zodra ik genoeg geld heb gespaard.
Ik ben net nieuw hier dus moet nog even wennen aan dit board. wat zou je graag allemaal willen weten?
Ikzelf ben net terug van 6 maanden Zuid-Afrika waar ik stage heb gelopen en veel heb gereist. Oa naar zowel Kaapstad en Kruger.
Als je even aangeeft wat voor advies je graag zou willen kan ik je wellicht helpen.
Ik ben trouwens ook nieuw hier. Gister pas mezelf geregistreerd.
Wat ik wil weten? Uh… sowieso wil ik weer alleen reizen maar is dat wel te doen daar? En als ik alleen een ticket boek en pas ter plaatse een hotel regel. Is het duur daar? Wat ik heb gelezen niet maar ik weet dus niet hoe vol die hotels daar zitten. Wil pas in januari gaan.
Wat zijn jouw ervaringen? Ik hoorde nl wel dat de apartheid daar nog heel erg speelt. En ben je ook in Kenya geweest? Kruger Park dus? Ik hoop dat je me wat meer kan vertellen over je ervaringen
Ikzelf ben 2 mnd geleden naar Australie en Thailand geweest en heb daar echt een geweldige ervaring opgedaan…
Ik woon dus in Curacao en vanuit hier wil ik sparen om weer te gaan reizen.
ik neem aan dat je een vrouw bent <_<
vrouwen die alleen in zuid-afrika reizen is niet echt aan te raden. zeker niet in grote steden (criminaliteit is erg hoog, en vrouwen zijn een gemakkelijke doelgroep) kruger is goed te doen, heel toeristisch dus daar hoef je niet voor bang te zijn.
Kaapstad is veiliger dan Johannesburg maar ga 's avonds nooit alleen de stad in, veel te gevaarlijk. zorg dat je overdag niet te opvallend gekleed gaat (dus gewoon normaal casual) waterfront is veilig, leuke uitgaansmogelijkheden.
Het is wel te doen maar kijk uit. het kan gewoon gevaarlijk zijn. alleen ik heb er nog nooit last van gehad maar er wordt veel voor gewaarschuwd!!!
Kruger park in Kenya ik denk dat je een beetje verkeerd zit Kruger is gewoon Zuid-Afrika. In Kenya zit het wereldberoemde park Tsavo (of zoiets)
Alleen reizen is denk ik wel te doen, maar niet als je nieuw bent in het land. Je moet heel goed weten waar je wel en niet gaat en naar wie je kan luisteren. Sommige streken of stadsdelen moet je echt wegblijven terwijl andere volkomen veilig is. Ik ben altijd verbleven in backpackersaccomodaties en die mensen weten altijd heel veel.
De lokale bevolking, zowel blank als donker zijn van nature vrij paranoide. Ze vinden alles vreselijk gevaarlijk maar zijn er nooit geweest.
Ik zelf ben zelfs soweto gewoon ingegaan.Zolang je weet waar je gaat is dat geen punt.
Zoals gezegd verbleef ik in backpackers. Dit vond ik ideaal. Vooral omdat alle BP staan in een boekje genaamd coast to coast. De meeste hoef je niet echt te boeken, hoogstens een paar daagjes van te voren. Alleen de grote steden zou ik op tijd bellen.
De apartheid speelt zeker nog maar alles hangt af van je eigen instelling. men is af en toe afwachtend naar vreemde (blanke) mensen maar dat is volkomen logisch. Ik heb gewerkt in een "zwart"ziekenhuis met vrijwel alleen zwarte collega’s en daar heb ik het geweldig naar mijn zin gehad!
Over het algemeen is het niet zo duur. Maar het is heel duidelijk dat zodra een gebied toeristisch is het 3x zo duur is. Maar ook tips over goed en goedkoper eten staan soms in de coast to coast.
kruger was naar mijn idee zelfs te toeristisch. Ik vond Pilanesberg National park eigenlijk veel leuker.
Als ik je een ander deel van het land mag aanraden: De Drakensberg. Ik vond dat helemaal geweldig! Maar ik hou dan ook van bergen. En Lesotho is prachtig. Nog heel puur en onbedorven.
Hi Marleen, tja… je hebt helemaal gelijk… is niet in Kenya :huh:
Stom, maar ik dacht dat het dat park was wat zo bekend is en in Kenya ligt.
Anyway, allereerst bedankt voor je reactie.
Sowieso voordat ik zou vertrekken ga ik uiteraard wel goed informeren waar je wel en niet moet komen.
Maar ik trek me maar niet teveel van de media aan want die blaast een hoop op.
Daarom ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Over Curacao zeiden ze ook een hoop negatieve dingen maar ik woon hier nu een jaar en als je weet hoe de cultuur in elkaar steekt heb je nergens problemen. (hoewel je ook hier niet s avonds alleen op straat moet gaan lopen)
Nu is Cur natuurlijk niet als Zuid Afrika maar op een of andere manier lijkt me het een geweldig land.
De Drakenberg…? Hm… hoe ben je door het land gaan reizen? En heb je daar veel backpackersacc?
Misschien is het toch beter om met nog iemand te gaan, niet? Ben absoluut niet bang aangelegd maar mijn reis alleen in Thailand en Australie is denk ik wel anders. In Thailand zijn de toeristen een soort v heilig en zal je niet snel wat gebeuren. Australie was net mijn tweede thuis.
Nu ben ik dus aan het bedenken wat mijn volgende trip wordt maar wil wel dingen kunnen ondernemen want als je s avonds niet weg kan is een hotelkamer/hostel ook niet alles.
Ben jij bv wel wezen stappen of ging je steeds met iemand?
Wij zijn meestal zelf gegaan met een huurauto. Maar we waren ook met vijven meestal wat geld scheelt. het OV heb ik nooit gebruikt. Voor BP heb je een speciale bazbus die tussen populaire plaatsen rijdt en stopt bij veel backpackers. Niet heel goedkoop maar wel te doen. dat lijkt me ook volkomen veilig. Er zijn genoeg backpackers accomodaties, alleen in de nationale parken heb je die niet. Maar ook de accomodatie daar is wel betaalbaar.
reizen met meerdere personen heb ik als heel fijn ervaren omdat dat veel goedkoper is, qua auto maar ook overnachtingen omdat ze veel huisjes hebben voor meerdere mensen.
Je bent als toerist absoluut niet heilig en als blanke hollander helemaal niet (weet niet of je blank bent maar even als voorbeeld). Je kan alles behalve trots zijn op je afkomst als je in Zuid Afrika bent. Wij hebben eerlijk gezegd vaak alleen dialect geproken en altijd over Nederland gesproken ipv Holland. Misschien wat overdreven maar ja…
Ik ben in het donker amper alleen weg geweest. Maar ik woonde naast sunnyside, wat niet de prettigste buurt is van Pretoria. Bovendien als we uit gingen deden we dat meestal samen. Maar Pretoria heeft niet zo’n spetterend nachtleven en wij hadden een heel gezellig geusthouse.
Oke… in ieder geval bedankt voor je reactie!
Had die verhalen over apartheid enz al gehoord maar toch prettig om van mensen te horen die het daadwerkelijk hebben ervaren.
Misschien dat ik toch maar eerst de omgeving hier ga verkennen en als ik weer eens in NL ben om dan vanuit daar te gaan en dan met iemand.
Bovendien zal ik toch sowieso via NL moeten gaan want dat is goedkoper dan vanuit Curacao.
Heb nog leuke aanraders van bestemmingen beetje in de buurt van Caribbean?
Ps ben je nu weer in Nederland en ben je nog van plan om weer te gaan reizen?
hmm…verdere aanraders heb ik niet echt omdat Zuid-Afrika mijn eerste echte reis was buiten europa.
wat ik nu ga doen is een dilemma voor em. Ik ben net afgestudeerd en er zijn nagenoeg geen banen. Alleen in Amsterdam ben ik aangenomen voor een hele leuke baan+ opleiding. Nadeel alleen is dat ik pas in april kan beginnen en moet verhuizen naar Amsterdam wat inhoud dat ik voorlopig niet meer lang zou kunnen reizen.
Als ik hier een baan vind wil ik snel naar egypte, cuba of nieuw zeeland… ik wil altijd erg veel tegelijk… :rolleyes:
Ja, ken het. Na mijn reisjes wilde ik gelijk de volgende boeken alleen het geld was op :unsure:
Nu dan hard sparen en 7dg per week, 9u per dag. Dat hakt er wel in maar heb een fantastisch doel dus volhouden maar.
Als ik het allemaal goed heb uigerekend kan ik over een half jaar zeker een grote reis maken en daar nog wat stopovers in B)
Heb het geld eigenlijk al 3x uitgegeven. Ben nl elke dag aan het kijken op internet naar prijzen en landen die ik als eerst wil bezoeken.
Goh, wat een duren hobby hebben we toch… maar ja elke keer denk ik weer als ik op een ander plekje op deze aarde kom: er is nog zoveeeeeeel meer wat ik nog moet zien!!! :o
hihi…ja.vreselijk eigenlijk. Ik plan helemaal niks in mijn leven alleen waar ik allemaal heen wil. En ik wil het liefts ook nog overal zo snel mogelijk heen. heb pas 1 grote reis gemaakt maar heb af en toe het gevoel dat ik ver achter lig op iedereen. (terwijl ik pas net afgestudeerd ben dus ik moet niet zeuren)
Ik heb bedacht dat ik in Februari ongeveer voor ongeveer 4 weken weer weg wil…laten we het hopen.
ik weet het nog niet. eigenlijk egypte of cuba. Nieuw zeeland wil ik vrij lang door brengen. Maar de reizen die je kunt boeken via afrika voor beginners (zie nieuwe topic in dit forum) klinken ook heel leuk en interresant… ik heb dus eigenlijk nog geen idee :o)
Zit ook te denken aan een wereldreis… op joker.be zie je allerlei reizen met diverse stopovers die nog wel te betalen zijn.
Want nu ik een goede baan heb is het misschien het handigst om eerst veel te sparen en dan gelijk een grote klapper te maken…
Dan zien we daarna wel weer verder wat we gaan doen…
Cuba blijkt ook gaaf te zijn en een cruise over de Nijl is ook fantastisch.
Maar volgens mij is het vanuit NL helemaal goedkoop. Je hebt nu zoveel aanbiedingen daar…
Ga tijd te kort komen.
Maar ja, eerst sparen en dat zal jij nu ook hebben denk ik.
Alleen ga je ook nog eerst verhuizen en A´dam is helemaal duur om te wonen. Heb je al een adres dan?
ik en mijn vriend zijn van plan om naar afrika te verhuizen maar we weten nog niet precies waar, we twijfelen tussen kenia,zuid-afrika,namibie kan iemand mij wat meer vertellen over hoe het daar is en hoe meer info over die landen hoe beter het is
Naar Amsterdam verhuizen is pas iets voor volgend jaar. Ik heb nog geen adres en ik vrees dat het ook moeilijk gaat worden iets betaalbaars te vinden. Maar de baan is zo’n leuke uitdaging dus ik ga het wel proberen…
Vakantie ben ik nog niet uit…zal wel twijfelen blijven tot het laatste moment, of totdat ik iemand vind die een voorkeur heeft voor 1 van de 3 bestemmingen