Canberra

Als alles door gaat kan ik volgend jaar een aantal maanden aan de ANU te Canberra studeren, nu is mijn vraag aan jullie; hoe is Canberra? Is het een leuke stad? Is er veel te zien in de stad en omgeving? Is het uitgaan leuk daar etc.? De Lonely Planet is namelijk vrij kort over Canberra en omgeving en op het internet heb ik het gevoel niet veel wijzer te worden dan ervaringen van mensen zelf.

Overigens wil ik voor of na deze periode gaan rondtrekken door Australië of Nieuw Zeeland, dus de outback zelf zal ik dan hopelijk gaan verkennen:hihi:

Veel Australiers vinden Canberra maar niets. Saai en nietszeggend. Wij hebben er ooit drie nachten gelogeerd omdat Canberra veel goede museums heeft en zelfs een fantastisch National Museum. Maar de stad heeft ook voordelen door zijn ligging. In de winter zijn de skigebieden niet te ver weg en de kust ten oosten van Canberra behoort tot de beste in Australia. De regenwouden zijn ook in de buurt. Maar om lekker te gaan stappen denk ik dat er betere plaatsen zijn. Nee, een leuke stad zou ik Canberra niet willen noemen en de outback is ook al niet in de buurt. Verder denk ik dat het begrip “Running around in Circles” hier is uitgevonden.
Yeehaw