Places-to-be?

Lieve Lezers,

Ik wil heeeeel graag naar Australië,
Wat nogal een breed begrip is…

Wat zijn nou de places-to-be in Australië?

Post it!

Allereerst gefeliciteerd met je goede plan om naar Australie te gaan. Het is een geweldig continent met heel veel mogelijkheden voor een super vakantie.

Maar zoals je zelf ook al aangaf, je vraag is inderdaad erg ruim gesteld. Als iedereen echt aan de slag gaat met zijn favorieten is het snel niet meer te overzien. Dus maak het ons even gemakkelijker door wat meer informatie te geven.
Bijvoorbeeld

• Hoe lang ga je?
  • Hoe wil je gaan rondtrekken? bus- auto-camper-fietsen-lopend.
  • Waar liggen je interesses? natuur-stad-strandvakantie-etc?

Heb je al eens in de diverse forum onderwerpen gekeken? Hier staan al zoveel Places to Be, tips, etc. in besproken.

Om je toch een beetje een antwoord te geven:

• Sidney,
  • AliceSprings-Ulura en omstreken,
  • Darwin en de Nationale parken die er in de buurt liggen.
  • De outback/parken vanaf Cairns naar boven.
  • De kust van Cairns tot even onder Brisbane.
  • Als je wilt surfen zul je helaas ook naar Surfers Paradise moeten gaan, (surfen kan ook redelijk op meerdere plaatsen o.a langs GOR).
  • Western Australia (als je wat meer tijd hebt. Dit is mijn favoriet),

Als je met de (Greyhound) bus wilt gaan en je hebt 8-10 weken de tijd kun je het rondje door half Australie maken. Sidney-Melbourne-Adelaide-Alice-Darwin-Cairns-Sydney. Ik heb voor het gemak alleen de grote steden genoemd. Uiteraard moet je tussenstops en tours maken.
Zo zie je maar hoe moeilijk je vraag nu te beantwoorden is.

Als voorbereiding zou je ook al eens de Travel Survival kit Australie van Lonely planet kunnen bekijken. Staat heel veel informatie in

Daarna hoop ik dat we je met heel veel gerichte informatie kunnen bedelven.

Groetjes

Wim