Hallo, wij willen met de auto van Sydney naar Canberra rijden en daarna door naar Melbourne. De auto is een bewuste keuze.
Wij zouden een toeristische route willen rijden maar er is volgens mij veel te zien en welke route is het meest interessant. Het hoeft ook niet in een dag, een wandeling tussendoor en/of overnachting kan ook.
Is er iemand die wat tips kan geven.?
Wat bedoel je, alleen een route Sydney - Canberra of ook door naar Melbourne. Je moet in elk geval langs de kust blijven, tenzij je dikke kleren bij je hebt en handig bent met sneeuwkettingen.
In ieder geval tot Canberra, we hebben geen sneeuwkettingen, maar wel dikke kleding. Zijn 2 jaar geleden ook in juli en aug. geweest en het weer viel ons toen niet tegen. Maar we houden wel rekening met slecht weer. Maar tips over tot Melbourne zijn ook welkom.
Dank je alvast.
Hallo,
begin eens met deze link naar Tripadvisor:
En hier staat ook het nodige op: Verlaat Sydney via de Grand Pacific Road, zie deze website: Grand Pacific Drive | Plan a Road Trip | Official VisitNSW.com
Er is ook een link in deze site naar de Sydney - Melbourne coastal route. Die kun je wel weer oppikken na Canberra. Hetzij via Cooma (gemiddeld 11,4 graden in juli, min. -2,7) naar Bega (15 gr) of direct naar Batemans Bay ook 15 gemiddeld. Veel zal afhangen van het weer.
Hoe lang heb je trouwens alles bij elkaar, voordat ik voor Victoria van alles ga doorgeven. Twee dingen noem ik alvast, het plaatsje Walhalla en de attractie Bruno’s Art in Marysville.
En ik weet niet wat je vorige keer al hebt gedaan, anders kun je vanaf Canberra ook via Yass en Gundagai (beroemde plaats: The Road to Gundagai - YouTube) naar Albury/Wodonga en zo naar Melbourne.
Tot zo ver voor nu, plezier bij het plannen.
Willem
Dank je wel alvast Willem, dat helpt. We zijn in totaal 5 weken in australie, waarvan de eerste en laatste week bij onze dochter in Sydney. En we willen een outback tocht maken van 5/6 dagen van darwin naar alice Springs of omgekeerd met Wayoutback. daar zijn we eerder mee weg geweest. Dus ongeveer 2 weken maar als dat te lang is voor die tocht, zoeken we nog wat anders. Fraser eiland staat ook nog op mijn lijstje.
Hoi,
dat worden drukke weken. Ben je al eerder in Darwin geweest? Anders moet je de kans aangrijpen ook Kakadu , Katherine en Litchfield te doen… Fraser Island is wel weer een enorme afstand.
nee nooit eerder in Darwin, we nemen het mee. We zullen nog wel eens vaker in australie komen met een dochter daar. al is het afwachten of ze een partnervsum gaat krijgen, maar daar twijfelen wij niet aan. dank je wel alvast voor al je moeite.
groeten Wilma