Canada & USA: backpack of koffer?

Volgend jaar gaan wij 4 a 5 maanden rondreizen door West Canada en West/Midden Amerika. Met de auto, slapen in tent en soms hostels.
Wat is handig voor een reis als deze; een koffer (op wieltjes) of een backpack? Mij lijkt, met het oog op kamperen en het meenemen van kampeerspullen, een backpack handig. Aan de andere kant, we hebben een auto dus wat dat betreft zal veel ‘sjouwen’ misschien niet het geval zijn en is een koffer dus praktischer. Ik heb geen idee; kun je in National Parks je auto bij wijze van spreken naast je tent zetten of niet?
Overigens gaan we komende zomer rondreizen door Schotland/Engeland/Wales, met de camper, en dat neem ik ook mee in mijn overwegingen.
Tips uit ervaring zijn zeer welkom :slight_smile:

Als je met de auto gaat, kan je dan niet beiden meenemen? Koffers kan je dan altijd in de auto kwijt, en als je dan een dagje ‘moet’ sjouwen, heb je in ieder geval een backpack bij. Als er genoeg ruimte in de auto is in ieder geval :wink:

Je kan het beste per National Park kijken wat de parkeermogelijkheden zijn, gewoon eventjes naar de website van 't park dat je wilt bezoeken.

Je kunt een grote koffer meenemen (tot 23kg) en die in de auto laten liggen.
Bij veel campings staat de auto naast de tent …

Maar je kunt er ook voor kiezen eerst een stuk te gaan hicken in de natuur (soms dagen lang) en overnachtigen te doen.

Ik zou dus voor in de auto je spullen in een gewone koffer hebben en voor de uitjes die je gaat doen dus de zaken die je op dat moment nodig denkt te hebben in de backpack … best of two worlds so to say :wink:

Natuurparken waar ook beren zijn … laat niets van etenswaren in de auto achter … maar daarvoor wordt je ook ter plaatse gewaarschuwd

[ame]BLACK BEAR Breaks into Car in the Great Smoky Mountains National Park (Please Subscribe!) - YouTube
Zelfs een reep chocolade kan voldoende zijn …