We gaan binnenkort naar Zuid-Afrika; we gaan met eigen vervoer (normaal type personenauto) rondreizen.
Nu vragen wij ons af wat wijsheid is: onze backpacks of onze koffers meenemen.
We weten namelijk niet zeker of twee koffers in de achterbak van de huurauto passen en we lezen hier en daar dat het wordt afgeraden om een koffer in het zicht te hebben liggen.
Wie heeft hier ervaring mee en wat zou je ons aanraden?
Dank je wel alvast!!
Hallo, Ik vind persoonlijk een soort duffelbag wel handig. Deze zijn flexibeler en plooibaarder dan een koffer en je kan je kledij er toch goed in sorteren. Een backpack zou ik niet echt aanraden als je met de auto gaat rondrijden. Het is handig om mee te backpacken maar het is wat onhandig om er vanalles in te zoeken.
En een koffer is niet echt makkelijk als hij wat groter is en als de huurauto klein is. Enfin, ik reis bijna altijd met een grote sportzak, lekker makkelijk.
Wij hebben ook met een huurauto rond gereisd , ik met mijn backpack en mijn vriendin met haar harde koffer … Mij beviel mijn backpack goed omdat je hem toch steeds bij de slaapplekken uit de auto moet halen. 2 koffers gaan ook niet passen in de kofferbak van de auto passen lijkt me.
Weet niet meer precies welke klasse wij hadden maar het was een van
de kleinere vierdeurs, een chevrolet Sonic, zelfde klasse als de Toyota yaris e.d.
Twee niet al te grote koffers pasten perfect in de koffer, en onze twee lichtgewicht
handbagage koffertjes stonden op de achterbank, gereed om voor guesthouse of
B&B mee naar binnen te nemen!
Was sowieso een lekker wagentje, Airco, cruisecontol, en na 7300 km bleken we
precies 1:14 gereden te hebben!