Canada & USA 2012

Het zijn 21 pagina’s waar al veel details in zitten, daarom leek me dat juist beter dan een ruwe versie hier (aangezien er nu wellicht veel tips komen die ik in het roadbook al had meegenomen).
Maar prima, ik heb het beknopt neer gezet :slight_smile:

Montana (5 dagen)
Kootenai National Forest (optioneel), Glacier National Park (Going-to-the-Sun Highway), Great Falls, Red Lodge, Cody (Beartooth Highway)
Wyoming (5 dagen)
Yellowstone National Park (Old Faithful, Yellowstone Lake, Shoshone Lake, Snake, Grand Prismatic Spring), Grand Teton National Park (optioneel), Bighorn National Park
South Dakota (3 dagen)
Crazy Horse Monument, Mount Rushmore National Memorial, Badlands National Park
Via Nebraska (Alliance) en Wyoming (Cheyenne) de Interstate 25 op richting Rocky Mountain National Park CO (ingang NO Estes Park). (650 km, 8 uur rijden)
Colorado (5 dagen)
Rocky Mountain National Park (Estes Park ingang), Trail Ridge Road, Grand Lake, Denver, Colorado Springs (optioneel), Pikes Peak
New Mexico (optioneel, 4 dagen)
Santa Fe, Albuquerque (Optioneel), Mesa Verde National Park (CO)
Arizona/Utah (17 dagen)
Monument Valley (Navajo Tour), Moab (Arches, Dead Horse State Park, Canyonlands/Needles, Island in the Sky, Lasal Mountain Loop, Fisher Towers)
Naar Torrey via Goblin Valley SP en Little Wild Horse Canyon
Capitol Reef (onderweg scenic 128)
Via UT14 naar Bryce Canyon
Via 89 en ut9 naar Zion (onderweg Checherboard Mesa, Red Canyon, Canyon Overlook Trail)
Zion (Emerald Pools, Weeping Rock, Riverside Walk)
Page/Lake Powell (Horseshoe bend, Antilope canyon, Glen Canyon Dam)
Grand Canyon South Rim, Flagstaff, Sedona (Slide Rock State Park, Oak Creek Canyon)
Kingman
Nevada (3 dagen)
Hoover Dam, Las Vegas, Valley of Fire State Park
Californie (17 dagen)
Death Valley, Lone Pine (Optioneel), JoshuaTree National Park / 29 Palms (Optioneel), Palm Springs (Optioneel)
Los Angeles, Monterey (Highway 1), San Francisco, Yosemite National Park (Tioga Pass optioneel, mogelijk gesloten vanaf half oktober), Bodie

Duidelijk genoeg zo. Ik zie dat je de route gaat volgen die ik in post# 18 heb opgeschreven. Met zo veel tijd zou ik New Mexico er ook bij opnemen.
Wij maken bijna jaarlijks cross country trip (nou ja max 3 maanden) maar omdat we alle NP’s al vele malen bezocht hebben zoeken we nu meer de byways. Wat ik je wel kan aanraden bij dergelijk lange reizen, bouw wat rustmomenten in. Blijf eens 3 dagen op dezelfde plaats en doe niets (pool, boek lezen, golfen, luieren). Dat zal de rust in je reis ten goede komen want de indrukken die je te verwerken krijgt zijn zo overweldigend dat op een zeker moment een overdosis natuurschoon optreedt (another red rock…). De verdeling van je tijd is zo op het eerste oog is prima maar veel tijd voor Black Hills/Badlands NP SD heb je niet Van Big Horn is het bijna een dag rijden zeker als je ook nog via Devils Tower wil. Ipv Pikes Peak kan je ook Mount Evans oprijden.

1 like

Over 4 weekjes is het zover en vertrekken we voor 4 maanden naar Canada en de VS!! De route is aardig op touw gezet, de auto is gekocht en de verzekeringen ervoor geregeld. Ik lees over sommige zaken echter nog afwijkende dingen en wil het even zeker weten. Hopelijk kunnen jullie uitsluitsel geven :slight_smile:

• De grensovergang van Canada naar de VS gaat bij ons over land. Hiervoor is geen ESTA nodig, correct? Kun je voor de grens/douane US dollars pinnen om voor de visa waiver te betalen?
  • ik las iets over de koffers op vluchten naar de VS, dat deze niet op slot mochten. Geldt dat voor Canada ook?

Bedankt!

Hoi allemaal,
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen bij mijn visum vraag, omdat ik graag voor mezelf wil weten of we Alaska moeten schrappen of niet. Ik lees hier zoveel verschillende en tegenstrijdige dingen over of verschillende websites en fora…help.

De situatie nog een keer: we willen twee keer over land de US in vanuit Canada. Redelijk aan het begin van onze reis van Yukon naar Alaska (verblijf daar is vrij kort). Daarna willen we weer terug Canada in en vervolgens (pakweg 5 weken later) in Alberta naar Montana weer de grens over.
Echter, als ons ‘90 dagen visum’ start als we Alaska ingaan en gewoon door blijft lopen ondanks dat we Alaska weer uitgaan, dan hebben we te weinig tijd aan het einde van onze reis omdat we dan dus noodgedwongen de VS uit moeten. Tenzij de 90 dagen weer opnieuw ingaan als we de US de 2e keer binnenkomen, maar niemand kan me dus met zekerheid vertellen of dit wel of niet kan…Weet iemand dit?

Als het echt niet kan is het simpel en moeten we Alaska gewoon niet doen, wat geen ramp is omdat we een groot deel van de Yukon en NWT gaan zien dus dat is al mooi…maar goed, als het wel kan zou dat wel super zijn natuurlijk.

Alvast bedankt!!

Je kan de vraag stellen aan de amerikaanse ambassade in amsterdam. je moet daar wel voor betalen. Ik denk niet dat iemand op het forum dit met zekerheid kan zeggen.
Ik denk dat het geen probleem zal zijn omdat ze niet zo alert zijn op deze dingen bij de douane, wapens en drugs hebben een grotere prioriteit.

De douane zal inderdaad niet zo alert zijn, die doet namelijk niets met visa (waivers).

Dat doet Immigrations.

Behoren die niet tot de douane dan!!!

De douane (Custums) doet de controle van je koffer/spullen en of je iets invoert wat niet mag. Dat is waar je je schoenen uit moet doen, je handbagage door de scanner gaat e.d.

Immigrations doet de controle van je paspoort, status, vingerafdrukken, foto’s Zij bepalen of je wel of niet het land binnenmag.