Wie heeft ervaring en tips voor een rondtrip in Usa-Canada met eigen motorhome voor een periode van 9 maanden
We nemen de overzet Sea -Bridge (Belg)
Overzet naar Washington
Volgende steden : New York Niagara Waterfalls Badlands Missoula Calgary Jasper NP Prince George Vancouver Westkust USA door naar Grand Canyon …Black Canyon naar Los Angeles San Diego Tucson El Paso Del Rio New Orleans everglades NP Kennedy Space Center terug naar Washington
Welkom op het forum
Welke 9 maanden wil je gaan? Start op? Terug op? Washington State? Kinderen? Vertel eens iets meer over jezelf. Zijn jullie al eens eerder geweest?
We vertrekken in 2014 eind mei tot februari 2015.
We hebben reeds in de zomer van 2008 voor 19 dagen de staten Utah, Arizona, New Mexico en Wyoming bezocht voor een totaal van 4800 km.
We hebben een RV gehuurd aan Cruise America.
We reizen alleen.
Hebben jullie informatie over de camperplaatsen in de steden New York en Washington ?
Ons idee is de volgende rondtrip te nemen:
Washington DC, New York, Niagara Waterfalls,… Badlands, Glacier NP,
1 juli in Canada: Banff, Jasper naar Prince Georges,
ofwel Vancouver Island ofwel tot grens Alaska ?
terug naar Vancouver
Begin augustus Seattle met Olympic NP, Oregon, Crater Lake, Redwood NP,Lasser, Volcanic, verder door naar Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon,terug naar Westkust LA tegen eind november. Volgens de weersomstandigheden langs Mexico naar Florida.
we nemen Niagara waterfalls ook aan Canadese zijde.
Naar horen zeggen is er aan de Oostkant van Canada niet veel te bewonderen. Hebt u iets anders vernomen over Oost-Canada ?
We verkiezen Badlands te nemen en verder doortrekken naar Glacier.
Wie heeft ervaring over RV parkings in de onmiddellijke omgeving van New York en Washington ?
New Brunswick heeft (naar mijn mening) inderdaad weinig interessants, maar om nou te zeggen dat er in Oost-Canada nou helemaal niets is buiten de Niagara…
Toronto is (van horen zeggen) de moeite waard om te bezoeken. Wellicht niet handig met de camper het centrum in te gaan, maar er is een goed metronetwerk. Montreal, vol met festivals in de vroege zomer en veel musea, ook de metro pakken voor het centrum. Québec-City ook leuk om 1 of 2 dagen door het oude centrum te wandelen. In de zomer ook zeker de gratis filmprojectie over de geschiedenis van de regio bekijken (Moulin à Images/Image Mill), geprojecteerd op een gebouw van 600x30m, en de show van Cirque du Soleil. Beiden gratis toegang en spelen vlak na zonsondergang van dinsdag t/m zaterdag. Ook even stoppen bij de waterval van Montmorency (hoger dan Niagara, alleen niet zo breed, maar toch indrukwekkend) en wellicht zelfs een rondje over Ile-d’Orléans. Gaspesie voor de prachtige kustlijn en kleine dorpjes (van horen zeggen, moet er nog steeds eens heen). Lac-Saint-Jean en provinciaal park de-la-Pointe-Taillon. Als je van wandelen en mooie uitzichten houdt, ook een bezoek brengen aan Parc Jacques-Cartier. Walvissen-kijken doe je vanuit Tadoussac en, als je het de rit waard vindt, vanuit daar doorrijden naar de enorme stuwdammen Manic-Cinq van Hydro-Québec voor een rondleiding (volgens mij gratis). Nova Scotia is ook enorm de moeite waard, in de zomer combineren met het Busker Festival in Halifax, waar 's werelds beste straatartiesten optreden.
In de stad new york zul je geen camperplaatsen vinden. Het valt al niet mee om bij het vliegveld te komen met al die smalle tolpoortjes rondom de stad. Zoek een camping buiten de stad en ga dan met het openbaar vervoer de stad in. Ook in washington zal dit hetzelfde zijn. Misschien dat er daar buiten de stad park & ride’s zijn waar je je camper kwijt kunt maar vaak zijn de parkeerplaatsen hier te klein.
Met alle respect voor jurjenb maar als je van natuur houdt moet je niet in oost Canada zijn als je het westen ook gaat bezoeken. Misschien het gros morne park maar dit ligt weer helemaal in een uithoek.
Quebec en Ottawa zijn misschien wel de mooiste steden van Canada maar ik heb het gevoel dat jullie niet voor steden gaan.
Het is een flinke route maar het is wel te doen. Jullie houden wel van kilometers maken geloof ik. Vergeten jullie yellowstone en de grand tetons niet? Glacier moet je in ieder geval zeker niet overslaan.
Oost Canada en oost Amerika heeft ook een geweldige natuur, mooie steden, gezellige dorpjes. Veel van de ideeen voor Oost Canada die Jurenb noemt hebben wij zomer 2005 en 2009 gezien. Het was een geweldige reis. Dus Oost Canada heeft zeker wat te bieden. We willen graag voor een 3e keer naar dit gebied maar dan willen we kiezen voor de herfstperiode. Richting het westen willen we ook nog wel gaan. Maar gaan nu een combinatie maken van Deep South en Ottawa en Vermont. Dit laatste voor een familiefeest.
Onze interesse gaat inderdaad naar de natuur. Oost Canada doen we niet omwille de afstand.
Yellowstone en Grand Tetton in 2008 al gezien.
Voor Washington DC Cherry Hill als dichtste RV park gevonden waar je de bus-metro kan nemen.
Voor New York: Liberty harbor RV park (Jersey City )
Glacier zullen we zeker bezoeken.
Onze raming is 25 000km.
Hebben jullie informatie over de camperplaatsen in de steden New York en Washington ?
Poehee … jullie denken ver vooruit
Zelf heb ik eraan gedacht om met mijn VW busje in de USA/CANADA te willen gaan reizen, via IJsland!
Helaas heb ik alles nog niet goed uitgezocht.
zorgverzekering moet je inderdaad anders regelen, maar je eigen zorgverzekering kan je hierover vast en zeker alles vertellen.
autoverzekering wordt ook anders, ik weet de naam niet meer van die firma die het vanuit NL regelt maar ze zitten in de hoek van Rotterdam.
Ik zal eens gaan spitten of ik nog achter hun naam kan komen.
VISUM aanvraag === Ambassade van zowel de USA als CANADA kunnen je alle informatie geven.
Voor zorgverzekeringen zou ik eens informeren bij firma’s als: Tasman verzekeringen, de Europeesche verzekeringen, elvia verzekeringen.
Deze firma’s hebben speciale zorgverzeringen voor reizigers.
Je moet dan wel je eigen zorgverzekering opzeggen.
Ohra heeft volgens mij ook nog zoiets.
Zorgverzekering kun je gewoon aanhouden (wellicht module voor wereldwijde dekking nodig), men wordt pas vervelend zodra je gaat werken in het buitenland.
Visum: zolang je binnen de visa waiver vereisten blijft, heb je niet perse een visum nodig. Minder dan drie maanden (90 dagen) in de VS blijven, dan oversteken naar Canada voor een verblijf van maximaal 6 maanden en dan weer terug naar de VS voor nogmaals eenzelfde maximum.