Goedenavond allemaal,
Nadat wij, middels de velen tips en adviezen vanuit diverse fora, fantastische rondreizen hebben gemaakt in oa het Zuid-Westen van Amerika en Azië willen we nu erg graag naar Canada/Usa.
Ditmaal hebben we besloten om Canada en Amerika te combineren. Wij hebben inmiddels de tickets geboekt (Vancouver - Vancouver vanaf 23 mei a.s. voor 24 dgn) en een grove planning gemaakt qua rondreis. Om de reis steeds definitiever te maken leggen we ons voorlopige schema ook graag even aan de experts voor! Wij houden van natuur (alleen niet voor drie weken lang, daarom hebben wij ervoor gekozen wat meer steden toe te voegen aan onze route) daarnaast houden wij ook van avontuur, waarbij wij ook erg van outdooractiviteiten houden en van steden (niet te lang). We vinden het niet erg om lang in de auto te zitten zolang we maar niet continue in de auto zitten. Een must deze vakantie is btw het vervoersmiddel; een camper.
Wij gaan dus 3,5 week reizen door Canada/USA waarbij wij er ditmaal voor gekozen hebben om ons per camper te vervoeren, we houden wel van wandelen maar niet te veel en te lang ;-). We gaan dus zeg maar niet op vakantie óm te wandelen. Dit is natuurlijk wel wat ik grotendeels tegenkom in de blogs en op internet. Daarom ook graag jullie input qua wat wij nog meer zouden kunnen doen in het geweldige Canada. Misschien overbodig; niet elke dag hoeft natuurlijk stampvol te zitten en we vinden het heus niet erg om wél te wandelen. Wat ik verder onder andere al qua activiteiten hebben gezien op internet en/of gelezen in blogs die ons erg leuk lijken:
- whale-watching,
- zwarte beren excursie,
- white water rafting,
- paardrijden door de bergen,
- ziplining,
- bus/boottocht,
- vistocht,
- bustour naar Lake Louise dat je 3 maanden van te voren moet reserveren en de hele dag kan hiken,
- iets met een vliegtuigje?
- paragliden lijkt ons ook leuk
- stadstocht met een (gratis) guide (zoiets zag ik op tripadvisor, ik meen mij te herinneren dat dit om Seattle ging) dit hebben we ook in Hanoi gedaan, was erg leuk.
- kayakken
- canyoningen
- shoppen in een grote outlet (ergens mogelijk?) in usa zijn we (uiteraard) in Las Vegas wezen shoppen)
- een leuke wedstrijd bezoeken (ice hockey/basketball oid) is dit leuker in Vancouver/Seattle of Calgary?
Dag Vertrekplaats Overnachtingsplaats Km Minuten
1 Amsterdam Vancouver 0,0 0:00
2 Vancouver Vancouver 0,0 0:00
3 Vancouver Vancouver 0,0 0:00
4 Vancouver Whistler 121,0 1:49
5 Whistler Clearwater 424,0 5:45
6 Clearwater Jasper 318,0 4:01
7 Jasper Jasper 0,0 0:00
8 Jasper Jasper 0,0 0:00
9 Jasper Banff 288,0 3:51
10 Banff Banff 0,0 0:00
11 Banff Banff 0,0 0:00
12 Banff Calgary 125,0 1:20
13 Calcary Glacier N.P. 341,0 3:58
14 Glacier N.P. Kelowna 268,0 3:39
15 Kelowna Chelan 291,0 3:47
16 Chelan Seattle 288,0 3:23
17 Seattle Seattle 0,0 0:00
18 Seattle Seattle 0,0 0:00
19 Seattle Lake Crescent 167,0 3:02
20 Lake Crescent Victoria 76,0 2:36
21 Victoria Lake Cowichan 94,0 1:20
22 Lake Cowichan Nanaimo 73,0 0:55
23 Nanaimo Vancouver 81,0 2:49
24 Vancouver Amsterdam 0,0 0:00
Totaal 2955 km
De concrete vragen:
- Is bovenstaand schema realistisch/haalbaar of zouden jullie iets anders adviseren?
- Op welke plekken in ons reisschema zouden jullie de activiteiten adviseren? Dit vraag ik omdat ik lees dat bv whale watching op de ene plek veel vetter blijkt te zijn dan de andere plek, misschien dat dit ook geldt voor bv white water rafting oid.
- Hebben jullie zelf nog adviezen voor leuke activiteiten in Canada/USA?
- Hebben jullie een goede tip voor een hotel in Vancouver?
- Mbt camperhuur; wij starten voor een aantal dagen in Seattle logischer wijs huren we de eerste dagen dan geen camper maar verblijven we nog in een hotel. Kunnen we dit ook het beste doen voor de laatste dag(en)?
- Mbt camperhuur; tot wanneer gelden eventuele vroegboekkortingen? Waar kunnen wij het beste opletten? Wij zagen al dat Fraserway vaak wordt besproken gezien de service, dit spreekt ons dan ook wel erg aan. Met name omdat wij de koffers daar achter kunnen laten. We hebben de camper C-small 19 op het oog; zijn er bij andere verhuurders mogelijk vergelijkbare en goedkopere campers te huur? Adviseren jullie ons dit eerder te doen?
- Wij hebben ergens gelezen dat het mogelijk goedkoper is om een camper te huren via een NL’s bedrijf dan rechtstreeks via Fraserway bv.; hebben jullie hier ervaring mee?
Heel veel vragen nu ik het zelf zie, maar gelukkig wel een beetje concrete vragen ;-).
Wij kijken uit naar jullie reacties!
Gr Jacqueline